31.08.2020/11:42

AliExpress uruchomi ekspresową dostawę produktów spożywczych w Rosji

Platforma chińskiej firmy z branży e-commerce Alibaba Group uruchomi ekspresową dostawę żywności i innych produktów szybko zbywalnych na rynku rosyjskim.  

„AliExpress Rosja uruchamia projekt„ Jeść! ”- odrębną sekcję z produktami spożywczymi, produktów pierwszej potrzeby (chemii gospodarczej i artykułów gospodarstwa domowego, artykułów higieny osobistej), żywności dla niemowląt i artykułów dla zwierząt z codzienną dostawą” – podał serwis ria.ru powołując się na komunikat firmy.

Nowy projekt działa zgodnie z modelem marketplace: sprzedawcy internetowi sami dostarczają i przechowują produkty. Partnerem firmy jest serwis Samokat (ros. hulajnoga), który zapewni niezbędny asortyment oraz ekspresową dostawę na terenie Moskwy i Sankt Petersburga.

„Asortyment towarów w pierwszym etapie będzie reprezentowany przez Samokat, w przyszłości uzupełniany będzie przez producentów żywności i dóbr konsumpcyjnych, liczba towarów będzie rosła. W ciągu kilku miesięcy zostaną ogłoszone partnerstwa z kilkoma dużymi sieciami spożywczymi” – poinformowała firma. 

Planuje się, że w przyszłości dostawa towarów z nowej sekcji będzie też dostępna dla innych miast - Niżnego Nowogrodu, Kazania, Rostowa nad Donem – we współpracy z różnymi partnerami i firmami logistycznymi.

AliExpress Rosja jest wspólnym przedsięwzięciem największej chińskiej firmy internetowej Alibaba Group, Mail.ru Group, Megafon i Russian Direct Investment Fund (RDIF). Platforma działa na rynku handlu elektronicznego w Rosji i krajach Wspólnoty Niepodległych Państw. W Rosji firma działa od 9 października 2019 roku. Z kolei Samokat, oferuje dostawy towarów spożywczych zamawianych w e-sklepach na terenie Moskwy i Sankt Petersburga. Od 2018 roku serwis dostarcza towary codziennego użytku: żywność, napoje, chemię gospodarczą i pokrewne.

Na razie puste strony

Na rosyjskojęzycznej wersji platformy, w sekcji produkty spożywcze znajdziemy m.in. pozycje: dania gotowe, owoce i zielenina, nabiał, jaj, pieczywo i wyroby cukiernicze, wędliny i parówki, mięso, ryba, owoce morza i mrożonki. Jednak, po kliknięciu w nie są one nieaktywne.

Na polskojęzycznej stronie platformy AliExpress też znajduje się sekcja pod nazwą „jedzenie”, ale z okrojoną listą podkategorii. Są na niej m.in.: kawa, produkty zbożowe, napoje, herbata i produkty od lokalnych dostawców - również nieaktywne. 

Jak mówił nam Łukasz Dwilit, dyrektor ds. rozwoju strategicznego na rynkach CEE w Aliexpress, dużym wyzwaniem dla logistyki firm działających w obszarze e-commerce, jest konieczność zapewnienia odpowiedniej podaży przy zwiększonym popycie oraz szybkiej dostawy, szczególnie w branży e-grocery.

Jak wynika z danych e-Izby, 59 proc. polskich internautów ocenia dostępność artykułów spożywczych w e-sklepach źle lub bardzo źle. Dodatkowo – w czasie pandemii – sytuację komplikuję brak dostaw niektórych produktów spowodowany zamykaniem fabryk w Europie. Tym bardziej, że w czasie pandemii e-zakupy Polaków nie zmalały, ale są inne preferencje. 

W czasie lockdownu klienci byli bardziej zainteresowani m.in. produktami związanymi z wystrojem i wyposażeniem domu. Lepiej sprzedawały się też ekspresy do kawy czy urządzenia do sprzątania, a także produkty DIY, wykorzystywane przy remontach. Bardzo popularne są także materiały ochronne, takie jak maseczki i rękawiczki

W Europie na AliExpress więcej od nas kupują tylko Hiszpanie i Francuzi. Rynek e-commerce jest jednym z najbardziej dynamicznych w Europie. W ostatnich latach AliExpressu mocno zainwestował w obecność w Polsce i innych krajach na kontynencie, co również ma wpływ na kształt i dynamikę rynku.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także