12.06.2020/12:50

Alkemics – start-up kojarzący detalistów z dostawcami – podbija handlową Europę

Firma Alkemics z siedzibą w Paryżu zebrała kolejne 21 mln euro na rozwój platformy kojarzącej producentów z detalistami. Z jej usług korzystały największe europejskie sieci handlowe, m.in. E.Leclerc, Intermarché, Casino, Tesco czy Ocado, a także wielu producentów, w tym taki gigant jak Nestlé – informuje portal specjalistyczny eu-startups.com.

Alkemics powstała w 2011 r. W 2016 zebrała na rozwój ok. 20 mln euro i od tej pory zajmowała się cyfryzacją procesów komercyjnych ponad 17 tys. marek, kontaktując największe sieci detaliczne Europy z wielonarodowymi koncernami, ale także z wieloma mniejszymi producentami lokalnymi. W samym tylko 2019 r. za pośrednictwem Alkemics firmy wymieniły między sobą ponad 7,5 mln wiadomości.

Usługa cieszy się obecnie lawinowo rosnącym zainteresowaniem dostawców i detalistów, którzy starają się reagować na gwałtowny zwrot konsumentów w stronę zakupów omnichannel. Dzięki Alkemics, sieci handlowe mogą błyskawicznie uzupełniać zapasy wyprzedanych produktów, względnie zastępować je zamiennikami i poszukiwać nowych dostawców.

W czasach pandemii rośnie presja na łańcuchy dostaw, a firmy muszą radzić sobie w sytuacji, gdy wielu pracowników managementu pracuje zdalnie. To spowodowało, że bardzo wielu producentów zaczęło korzystać z platformy w celu nawiązywania kontaktów z detalistami i oferowania im nadwyżek produktów.

Firma Alkemics jest już dobrze osadzona we Francji i Niemczech. Dzięki nowym funduszom chce dokonać ekspansji do innych krajów Europy, w pierwszej kolejności do Niemiec, Beneluksu i Skandynawii.

Źródło: eu-startups.com

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.