17.09.2020/17:34

Allegro nadal najważniejszą marką w handlu internetowym w Polsce

W czasie pandemii rynek e-commerce wyraźnie przyspieszył. Pierwsze miejsce na liście ulubionych sklepów Polaków niezmiennie zajmuje Allegro, ale będący częściowo platformą pośrednictwa handlu internetowego Empik.com zajmuje na drugie miejsce – wynika z badania YouGov BrandIndex przeprowadzonego przez firmę Inquiry.

Na razie nikt nie depcze pięt Allegro, bo z zakupów za pośrednictwem serwisu zadowolonych jest 58 proc. konsumentów. W rankingu satysfakcji uwagę zwraca między innymi bardzo wysoka pozycja sklepu internetowego empik.com (24 proc.). Wśród TOP10 marek o najwyższym wskaźniku satysfakcji znalazły się także decathlon.pl i eobuwie.pl, które mimo mniejszej ilości klientów robiących zakupy w ciągu ostatniego miesiąca cieszą się dużym uznaniem.

Allegro jest najważniejszą marką w handlu internetowym w Polsce – ponad połowa internautów w Polsce korzystała w z tego serwisu przynajmniej raz w ciągu ostatniego miesiąca! Bardzo wysoki jest też wskaźnik zadowolenia dla tej marki, co stawia Allegro w absolutnej czołówce wszystkich marek handlowych, monitorowanych w badaniu YouGov BrandIndex – nie tylko e-commerce. W handlu stacjonarnym tak duży zasięg mają tylko największe sieci spożywcze i drogeryjne.

Jeśli chodzi o ilość klientów, kolejna marka w polskim internecie, OLX (należąca także do grupy Allegro), jest na dalekim drugim miejscu – tylko 13% respondentów korzystało z tego serwisu co w tym samym okresie. Podium zamyka niemal równie popularny sklep rossmann.pl. W grupie TOP10 znalazły się ponadto Aliexpress, empik.com, lidl-sklep.pl, mediaexpert.pl, Zalando, castorama.pl i mediamarkt.pl, jednak żadna z tym marek nie przekroczyła progu 10%. Warto zwrócić uwagę, że w grupie TOP10 nie ma firmy Amazon, która dopiero wchodzi na polski rynek.

– Pandemia spowodowała, że rynek e-commerce zaczął się bardzo szybko rozwijać, można powiedzieć, że w 3 miesiące skoczyliśmy o 3 lata do przodu. Wcześniej tylko nieliczne sieci naprawdę poważnie traktowały kanał online – dziś jest to już koniecznością. Zapowiadane wejście firmy Amazon do Polski niewątpliwie spowoduje dalsze zmiany na rynku – mówi Agnieszka Górnicka, prezes firmy badawczej Inquiry.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Peter 17.09.2020

    Olx nie należy już do Grupy Allegro, ale do grypy Naspers

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także