07.10.2020/11:27

Allegro prognozuje w 2020 r. wzrost rocznego wolumenu sprzedaży GMV na poziomie ok. 45 proc.

Wybuch pandemii koronawirusa potężnie zwiększył strumień towarów sprzedawanych na platformie Allegro. Trend przenoszenia zakupów do internetu grupa wzmocniła, wprowadzając darmową subskrypcję usługi Smart!, co dodatkowo zwiększyło popularność serwisu. W całym 2020 r. wolumen sprzedaży brutto GMV powinien wzrosnąć o ok. 45 proc.

Wybuch pandemii koronawirusa i szybko wprowadzony w Polsce lockdown przyniosły nawiększej polskiej platformie marketpalce ogromne wzrosty sprzedaży. Mimo faktu, że w okresie marzec – maj 2020 łączna sprzedaż detaliczna na naszym rynku mocno spadła, segment e-commerce odnotował znaczny wzrost popytu. Grupa Allegro wyszła naprzeciw szybko zmieniającym się zachowaniom zakupowym konsumentów, udostępniając w tym okresie usługę Smart! za darmo. Ten ruch znacznie zwiększył zainteresowanie konsumentów platformą Allegro.

W miesiącach lockdownu serwis notował dwucyfrowe miesięczne wzrosty wolumenu sprzedaży GMV – 47 proc. w marcu, 85 proc. w kwietniu i 73 proc. w maju. W połowie maja handel stacjonarny zaczął powracać do normalnej działalności, jednak sprzedaż GMV detalistów korzystających z platformy Allegro wciąż rosła znacznie szybciej niż w pierwszych, przedpandemicznych miesiącach roku. Miesięczne wzrosty GMV w czerwcu, lipcu i sierpniu wynosiły odpowiednio 57, 48 i 51 proc.

Grupa Allegro prognozuje, że skokowy wzrost penetracji e-commerce, odnotowany w drugim kwartale 2020 r. w znacznym stopniu utrzyma się w drugiej połowie roku, ponieważ zmiany nawyków konsumenckich okazują się trwałe. W drugim półroczu wzrosty będą jednak mniejsze niż w pierwszym, na co pewien negatywny wpływ mieć będzie spodziewany spadek sprzedaży detalicznej na całym rynku.

Grupa szacuje, że łączny wzrost wolumenu sprzedaży GMV w całym 2020 r. wyniesie ok. 45 proc. (mid-40% range). Jeśli pandemia pozostanie w Polsce pod kontrolą i nie zostanie przywrócony lockdown na szeroką skalę, w 2021 r. należy się spodziewać znaczącego spowolnienia wzrostu woumenu GMV. Tym niemniej w latach 2019 – 2021 średnie tempo wzrostu GMV powinno się ukształtować w okolicach 30 proc. rocznie w ujęciu CAGR.

W perspektywie średnioterminowej Allegro prognozuje CAGR na poziomie 20-25 proc. – tak wysokie tempo wzrostu stymulowane będzie m.in. konsekwentnie wdrażanymi innowacjami w zakresie doświadczenia zakupowego konsumentów, wzrostem penetracji usługi Smart! wśród użytkowników serwisu, a także wprowadzeniem usługi logistycznej dla sprzedawców Allegro Fulfillment.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także