18.11.2020/17:21

Allegro rusza z Black Week. Festiwal wyprzedaży rusza w poniedziałek

8-dniowy festiwal zakupowy - rozpocznie się w poniedziałek 23 listopada, a skończy tydzień później w tzw. Cyber Monday.

Koniec roku to tradycyjnie najgorętszy czas w e-commerce. Szczyt zakupów przez Internet przypada właśnie w tym okresie, ponieważ ludzie przygotowują się nie tylko do nowej pory roku (ubrania, wystrój domu, porządki w ogrodzie), ale przede wszystkim do świąt Bożego Narodzenia i Sylwestra.

Jak wynika z badania przeprowadzonego w tym roku przez Allegro i SW Research, większość respondentów uważa, że dzięki Black Friday, który przypada na 27 listopada,  można kupić produkty po niższych cenach niż zwykle - prawie 31 proc. respondentów uważa, że ceny są niższe we wszystkich sklepach, a 45 proc. - że ceny są niższe w niektórych sklepach, w innych na tym samym poziomie. Jednocześnie 49,9 proc. ankietowanych wskazało Allegro jako miejsce, w którym planuje szukać najlepszych cen. Większość z nich oczekuje rabatu od 50 proc. do 70 proc. Dodatkowo 41 proc. ankietowanych planuje wykorzystać zbliżający się festiwal zakupów jako świetną okazję do kupienia świątecznych prezentów dla swoich bliskich.

– Nasi konsumenci uwielbiają festiwale zakupowe, więc nie mogliśmy ich rozczarować. Black Friday i Cyber Monday zamieniają się na Allegro w Black Week - 8-dniową akcję zakupową. Nowe okazje będą pojawiać się codziennie. Łącznie od 23 do 30 listopada wspólnie ze sprzedającymi na naszej platformie, z których większość to małe i średnie firmy, zaprezentujemy ponad pół miliona ofert w specjalnych cenach. Jesteśmy przekonani, że tegoroczna edycja przyniesie użytkownikom Allegro świetne okazje do zakupów w niskich cenach - skomentował Damian Zapłata, członek zarządu i Chief Commercial Officer w Allegro.

Badanie Allegro wykazało również kilka różnic związanych z płcią respondentów. Kobiety spodziewają się najlepszych obniżek z okazji Black Friday w kategoriach produktowych obejmujących modę – ubrania / obuwie / akcesoria (56 proc.), przy czym segment ten wskazuje znacznie niższy odsetek mężczyzn. Zamiast tego, panowie najbardziej liczą na atrakcyjne oferty na sprzęty AGD / RTV (46 proc.) oraz elektronikę (42 proc.).

Allegro informuje także, iż respondenci, którzy chcą robić zakupy podczas Black Week, zamierzają przeznaczyć na ten cel średnio 1266 zł. Jeśli jednak spojrzy się na kwoty z uwzględnieniem płci ankietowanych, badanie pokazuje, że mężczyźni planują wydać więcej (średnio 1435 zł) niż kobiety (średnio 1121 zł). Może to być spowodowane tym, że panowie są bardziej zainteresowani elektroniką oraz sprzętem AGD / RTV, a co za tym idzie, prawdopodobieństwo wyższych wydatków rośnie.

Przyglądając się kategorii wiekowej - najniższą średnią sumę na zakupy w Black Friday planują wydać najmłodsi - do 24. roku życia (952 zł). Z kolei największe wydatki, średnio 1389 zł, planują osoby w wieku 35-49.

Badanie wykazało również, że 2019 był rokiem przełomowym dla zjawiska Black Friday w Polsce. Bez względu na to, czy pod uwagę brana jest płeć, wiek czy miejsce zamieszkania - w zeszłym roku zaobserwować można było duży wzrost liczby osób, które wzięły udział w listopadowych festiwalach zakupowych w stosunku do lat poprzednich. Kilka lat temu z ofert związanych z Black Friday korzystała nieco ponad jedna czwarta badanych ze wsi oraz największych miast. W zeszłym roku, udział w akcji brała już ponad połowa mieszkańców tych obszarów, co może świadczyć o coraz większej dostępności tego typu akcji w całej Polsce, niezależnie od miejsca zamieszkania. Było to spowodowane dynamicznym rozwojem e-commerce i nowoczesnych rozwiązań logistycznych.

Allegro przewiduje, żetrend zostanie utrzymany w tym roku - największe zainteresowanie ofertami z okazji Czarnego Piątku wykazują osoby mieszkające w największych aglomeracjach (powyżej 500 tys. mieszkańców) oraz na wsiach lub w małych miastach (do 20 tys. mieszkańców), gdzie odsetek osób deklarujących udział w tegorocznym Black Friday to ponad 50 proc. Właśnie dlatego bezpłatna dostawa, poza wysokością rabatu, jest najsilniejszym argumentem za dokonaniem zakupu (dla prawie 55 proc. ankietowanych). Kolejne miejsce zajęły rozszerzona gwarancja lub dodatkowe opcje naprawy (16 proc.).

Firma zauważa również, że 40% respondentów przyznało, że w przeszłości nie udało im się kupić wszystkiego z zaplanowanej listy zakupów podczas Black Friday. Jako główny powód wskazali zbyt szybką sprzedaż oferty (38 proc.).

– Bardzo poważnie potraktowaliśmy te wyniki i już od wielu tygodni pracujemy z naszymi partnerami, aby zapewnić jak największą liczbę pożądanych produktów. Pierwsze tzw. „golden deals” ogłosimy na około tydzień przed rozpoczęciem festiwalu, więc każdy będzie mógł przygotować swoją własną, dobrze przemyślaną listę zakupów - skomentował Damian Zapłata i dodał, że platforma zapobiega podwyżkom cen przed Czarnym Piątkiem, tak aby móc je później obniżyć. Dzieje się to poprzez komunikowanie średniej ceny z ostatnich czterech tygodni, a nie ostatnią, sprzed obniżki.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także