08.01.2021/19:46

Allegro wprowadziło sprzedawców w błąd. Zwróci opłaty naliczane przez trzy dni

Darmowe paczki Allegro Smart już nie są gratisowe dla sprzedawców. Od 4 stycznia 2021 roku serwis dzieli koszty programu pomiędzy siebie a handlujących. Ci ostatni poczuli się oszukani, bo dodatkowa opłata za nadania Smart została pobrana od nich za wcześniejsze zamówienia.

Do tej pory w ramach programu Allegro Smart to serwis Allegro płacił za dostarczenie towaru. W połowie grudnia 2020 roku Allegro zapowiedziało, że zmienia zasady programu Smart. Od 4 stycznia 2021 roku koszt przesyłki jest dzielony pomiędzy sprzedawcę a operatora platformy internetowej.

Jeszcze w sprawozdaniu finansowym za 2019 rok Allegro podawało, że „wprowadziło program Smart! mający na celu przyciągnięcie kupujących i zwiększenie ich zaangażowania zakupowego, godząc się na ponoszenie kosztów bezpłatnych dostaw w zamian za perspektywę wyższych prowizji od sprzedających wynikających ze zwiększonych wolumenów sprzedaży.”

Teraz koszty Smarta pokryją częściowo sprzedający na Allegro, którzy zapłacą dodatkowo 0,99 zł od zamówień o wartości do 100 zł i 1,99 zł od zamówień na kwotę powyżej 100 zł. W praktyce oznacza to podwyżki na Allegro, bo opłata z czasem zostanie przerzucona na konsumenta. Niektórzy już podnieśli ceny lub czekali do ostatniego dnia.

I tu pojawiła się nieścisłość. Zgodnie z komunikatem Allegro nowy system opłat miał zostać wprowadzony dla zamówień złożonych od 4 stycznia. Tymczasem niektórzy sprzedawcy zobaczyli na swoich rachunkach doliczone kwoty za wcześniejsze zamówienia.

Przez dwa dni Allegro informowało, że będzie zwracać naliczoną opłatę po zgłoszeniu reklamacyjnym. Sprzedawcy byli mocno zdenerwowani tym faktem. „Niestety dla mnie troszkę to żenujące, że my Sprzedający musimy upominać się o swoją kasę którą Allegro nalicza błędnie” – pisała jedna z użytkowniczek grupy na Facebooku skupiającej sprzdawców platform internetowych.

W końcu Allegro opublikowało oficjalne oświadczenie: „Z naszej zapowiedzi nie wynikało wyraźnie, że opłata będzie dotyczyć także zamówień opłaconych przed 4 stycznia, dla których etykieta nadawcza została wygenerowana 4 stycznia lub później.

Przepraszamy za wszystkie niedogodności, których przez to doświadczyliście. Przeanalizowaliśmy tę sytuację i prokliencko postanowiliśmy dokonać automatycznej korekty wszystkich wspomnianych opłat. Zwrot na rachunku za usługi Allegro naliczymy dla wszystkich zamówień w ramach Allegro Smart! z metodą dostawy Allegro Paczkomaty InPost, które kupujący złożyli przed 4 stycznia, a dla których etykietę wygenerowaliście 4 stycznia lub później. W najbliższych dniach informacja o korekcie będzie widoczna na Waszych rachunkach. Zajmiemy się tym automatycznie, nie musisz nigdzie reklamować błędnie naliczonych opłat” – podał serwis.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • zglaszacdoprokuratury 23.02.2021

    złodziejski serwis włączyli automatem usługę wyróżnienia ofert, brak dezaktywacji naliczyli opłaty, trzymać się z daleka

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także