04.08.2016/12:42

Alma pokazała wyniki. Nie jest dobrze

W pierwszym półroczu Alma Market osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 719 mln zł wobec 790,1 mln zł przed rokiem. Jednocześnie sieć zmniejszyła stratę operacyjną, która wyniosła ok. 8 mln zł. W analogicznym okresie ubiegłego roku było to 10,6 mln zł – wynika z raportu opublikowanego przez spółkę.

Strata netto jednostki dominującej wyniosła w I pół. 12,5 mln zł wobec 19,2 mln zł straty w zeszłym roku. W sprawozdaniu z działalności grupy kapitałowej spółki czytamy, że plany inwestycyjne Alma Market S.A. na 2016 rok zostały ograniczone. Obecna strategia spółki zakłada zmniejszenie wielkości powierzchni handlowych celem zwiększenia rentowności sprzedaży realizowanej na 1 mkw. sklepu. Otwieranie nowych placówek związane będzie z zamianą miejsca sprzedaży, tak jak w przypadku uruchomienia obiektu w Galerii Matejki w Łodzi w maju tego roku w miejsce zamkniętego w lutym sklepu w łódzkiej Manufakturze lub zajęciem nowej atrakcyjnej pod względem handlowym lokalizacji, jak w przypadku otwartego 1 lipca sklepu w Węgrzcach koło Krakowa.

Ostateczne decyzje o uruchomieniu bądź ograniczeniu powierzchni poszczególnych obiektów handlowych będą uzależnione od możliwości uzyskania satysfakcjonujących warunków umownych. „Spółka planuje otwarcia nowych sklepów franczyzowych pod marką Alma Smart o powierzchni ok. 200-450 mkw. zlokalizowanych w centrach miast oraz na osiedlach mieszkaniowych. Wartość nakładów inwestycyjnych, które zostaną jeszcze zrealizowane w 2016 roku będzie zależna od pozyskanych środków na ten cel od partnerów, którzy wynajmują powierzchnie handlowe i ze sprzedaży innych nieruchomości i nieruchomości inwestycyjnych należących do spółki i jej spółek zależnych” – czytamy w raporcie Alma Market.

„Spółka zależna Krakowski Kredens Tradycja Galicyjska S.A. w bieżącym roku otworzyła jedną nową lokalizację w Gdańsku oraz w związku z zakończeniem umowy najmu zamknęła sklep zlokalizowany w Szczecinie. Zgodnie z planami w roku 2016 otwarty zostanie jeszcze jeden nowy obiekt sieci w Poznaniu. Otwarcie będzie uzależnione od terminu przekazania lokalu do adaptacji przez inwestora” – czytamy dalej. Obecnie Krakowski Kredens posiada 46 własnych obiektów handlowych.

Na wyniki finansowe Grupy Kapitałowej Alma Market S.A. w kolejnych okresach 2016 roku decydujący wpływ będzie mieć przede wszystkim wielkość sprzedaży zrealizowanej przez obiekty handlowe spółki dominującej oraz pozostałe spółki Grupy Kapitałowej. Bardzo istotne znaczenie będzie mieć także przedłużenie terminów kredytów bankowych oraz pozyskiwanie źródeł finansowania. Wolumen sprzedaży zależeć będzie z kolei od sytuacji makroekonomicznej, a w szczególności od takich czynników, jak dynamika popytu konsumpcyjnego na rynku krajowym, sposób kształtowania się wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych, wprowadzenie podatku od sprzedaży detalicznej czy ustawowe ograniczenie sprzedaży w niedziele.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.