22.03.2021 / 10:11
StoryEditor

Alpay Güner, CEO Media Markt Saturn Polska: Jestem optymistą jeśli chodzi o przyszłość rynku elektroniki użytkowej

Alpay Güner, CEO MediaMarktSaturn Polska (MediaMarktSaturn Polska)
 Dotychczasowe zasady ograniczeń nie są zrozumiałe i nierówno traktują różne branże. Biorąc pod uwagę fakt, że w czasie pracy i nauki na odległość szeroko rozumiana elektronika użytkowa stanowi artykuł pierwszej potrzeby, zamknięcie naszych sklepów ogranicza konsumentom możliwość zaopatrzenia się w sprzęt niezbędny do normalnego funkcjonowania w czasie pandemii. - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Alpay Güner, CEO MediaMarktSaturn Polska.

Jaki będzie dla branży elektromarketów i sieci MediaMarkt rok 2021? Wydaje się, że szczepienia nie pozwolą na szybkie otwarcie gospodarki, stan gospodarki nie jest najlepszy, wyjście z recesji nie będzie tak dynamiczne jak zakładano, problemy wielu przedsiębiorstw - szczególnie MSP - przełożą się na grubość portfela konsumentów i skłonność do wydawania pieniędzy. Co to oznacza dla branży?

Wiele przedsiębiorstw już teraz boryka się z problemami i walczy o utrzymanie swoich firm i miejsc pracy. Dotychczasowe zasady ograniczeń nie są zrozumiałe i nierówno traktują różne branże. Biorąc pod uwagę fakt, że w czasie pracy i nauki na odległość szeroko rozumiana elektronika użytkowa stanowi artykuł pierwszej potrzeby, zamknięcie naszych sklepów ogranicza konsumentom możliwość zaopatrzenia się w sprzęt niezbędny do normalnego funkcjonowania w czasie pandemii. Dotyczy to nie tylko zapotrzebowania na sprzęt IT, urządzenia do dbałości o zdrowie (m.in. ciśnieniomierze, termometry, nebulizatory, inhalatory, sterylizatory, pulsoksymetry) czy środki do pielęgnacji i higieny ciała.

Sprzęt AGD i elektronika to także podstawa funkcjonowania każdego gospodarstwa domowego. Pełny dostęp do oferty nowych technologii oprócz pracy i kształcenia na odległość umożliwia kontakt z rodziną i bliskimi poprzez dostępne platformy komunikacyjne, co zmniejsza skutki społeczne wynikające z długotrwałej rozłąki czy wręcz izolacji.

Oczekujemy, że wszystkie te fakty będą brane pod uwagę przy podejmowaniu kolejnych decyzji. Ponieważ wymienione produkty zawsze będą niezbędne przynajmniej do zaspokojenia podstawowych potrzeb, jesteśmy dość optymistycznie nastawieni, jeśli chodzi o perspektywy dla naszej branży.

Jednocześnie pojawią się w tym roku dodatkowe koszty związane ze wzrostem kosztów energii, rosnącymi kosztami pracy i płacą minimalną, podatkiem handlowym i prognozowaną inflacją, itd.? Czy firma jest na nie gotowa? Które wyzwania będą Pana zdaniem dla branży i firmy największym problemem?

Pandemia i związane z nią restrykcje zmusiły handel do zrewidowania swojej działalności i cięcia kosztów tam, gdzie było to możliwe. Z drugiej strony konieczność reorganizacji i dostosowania działalności do nowych przepisów to dodatkowe inwestycje, które firmy musiały ponieść. Wszelkie dodatkowe koszty mogą znacząco wpłynąć na kondycję i przyszłość wielu firm. Należy jednak wziąć pod uwagę, że tak było zawsze, więc każda dobrze działająca organizacja powinna uwzględnić tego typu ryzyka w swoim biznesplanie.

Jak wyglądają strategiczne cele i inwestycje firmy na kolejne 12 miesięcy?

Z optymizmem patrzymy w przyszłość i elastycznie reagujemy na dynamiczną sytuację rynkową. Model biznesowy omnichannel otwiera przed nami wiele możliwości dotarcia do różnych grup klientów i chcemy je efektywnie wykorzystać, aby stać się firmą pierwszego wyboru dla użytkowników nowych technologii. Kładziemy duży nacisk na customer experience we wszystkich kanałach, w których jesteśmy obecni i które chcemy rozwijać. Będziemy dalej inwestować w sieć naszych sklepów, m.in. modernizując je, ale także pracując nad nowymi konceptami jako grupa.

(...)

Czytaj dalej na kolejnej stronie ...

24. kwiecień 2024 15:30