10.12.2019/14:08

Amazon odkrył prawdziwą żyłę złota w segmencie B2B

Według szacunków firmy RBC Capital platforma B2B Amazon Business może w 2023 r. osiągnąć przychody rzędu 31 mld dolarów. Ten segment rośnie szybciej od platformy detalicznej, a nawet od usług chmury obliczeniowej Amazona – informuje CNBC.

Zdaniem analityków RBC Capital, obecnie wolumen sprzedaży brutto GMV platformy Amazon Business przekroczył 10 mld dolarów i rośnie szybciej od segmentu Amazon Retail oraz usług chmurowych Amazon Web Services. Firma nie tylko zwiększa udziały rynkowe, ale także wywołuje sejsmiczne zmiany w modelach biznesowych e-commerce.

Według prognoz, przychody tej platformy osiągną w 2023 r. wartość 31 mld USD, a wolumen sprzedaży GMV zwielokrotni się w tym okresie do 52 mld USD.

Amazon uruchomił platformę B2B – z ofertą kierowaną do firm i instytucji – w 2015 r. i już w pierwszym roku jej funkcjonowania wypracował ponad miliard dolarów sprzedaży. Obecnie Amazon Business ma na całym świecie ponad 2 mln klientów biznesowych, a swoją ofertę setek milionów produktów zamieszcza na platformie ponad 200 tys. sprzedawców.

Według szacunków RBC, globalny rynek B2B wart jest 67 bilionów dolarów – to niemal trzy razy więcej od wartości globalnego rynku detalicznego.

Źródło: cnbc.com

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.