15.10.2019/16:22

Amazon uruchamia darmową dostawę najtańszych produktów na następny dzień

Usługa będzie dostępna dla subskrybentów premium. Co ciekawe, Amazon najprawdopodobniej będzie dokładał do tego rozwiązania.

O sprawie pisze businessinsider.com. Klienci premium będą mogli kupować produkty warte 2-3 dolary i otrzymać je już następnego dnia za darmo. To zmiana w stosunku do dotychczasowej polityki firmy, według której, aby darmowa przesyłka na następny dzień była możliwa koszyk niedrogich produktów musiał być warty minimum 20 dolarów. Eksperci zauważają, że Amazon najprawdopodobniej straci na całej transakcji ze względu na wysokie koszty transportu.

Ta inicjatywa ma przede wszystkim zwiększyć sprzedaż firmy oraz podnieść poziom lojalności klientów. Do tej pory konsumenci, którzy chcieli nabyć pojedynczy, tani produkt musieli kupować go w większych ilościach. To powodowało odpływ klientów do sklepów stacjonarnych.

Eksperci przewidują, że ewentualne koszty związane z tą usługą Amazon może częściowo przerzucić na podmioty handlujące na platformie. Businessinsider.com przytacza wypowiedź jednej z byłych pracownic Amazona Andrei Leigh, która przekonuje, że gigant e-commerce już w przeszłości ubiegał się u właścicieli marek, które nie sprzedawały się najlepiej o dodatkowe środki na pokrycie strat, a jeśli ci nie chcieli zgodzić się na taki układ, czasowo zawieszał sprzedaż ich produktów.

Portal podejrzewa, że sprawą mogą zainteresować się organy regulacyjne i urzędy antymonopolowe w Europie oraz Stanach Zjednoczonych. Problemem ma być wykorzystanie przez potentata e-commerce ogromnej siły logistycznej, która pozwoli zaoferować niskie ceny, ale jednocześnie zmusi kupców do pokrycia strat.

Więcej na businessinsider.com

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.