25.07.2018/11:26

AmRest przejmie 100 proc. udziałów w Sushi Shop Group za 240 mln euro

AmRest Holdings SE poinformowała o podpisaniu w dniu 24 lipca 2018 roku umowy pomiędzy AmRest oraz Grégorym Marciano, Naxicap Partners SA i pozostałymi sprzedającymi, dotyczącej nieodwołalnego zobowiązania do nabycia przez AmRest 100 proc. udziałów w Sushi Shop Group SAS.

Cena nabycia wyniesie ok. 240 mln euro i zostanie skorygowana o saldo gotówki i zadłużenia. Równowartość 13 mln euro ma być wypłacona w akcjach Spółki. Dodatkowa kwota, nieprzekraczająca 10 mln euro, zostanie zapłacona Sprzedającym pod warunkiem osiągnięcia przez Sushi Shop w roku 2018 określonych w umowie sprzedaży wyników finansowych.

Sushi Shop jest operatorem sieci restauracji kuchni japońskiej. Liczy ona 165 lokali, z których około jedna trzecia to restauracje prowadzone przez franczyzobiorców. Restauracje Sushi Shop obecne są we Francji (72 proc. całego biznesu) oraz w 11 innych krajach, w tym między innymi w Hiszpanii, Belgii, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Szwajcarii i Włoszech. Model biznesowy Grupy opiera się głównie na kanale „dostawa” (55 proc. sprzedaży) oraz „na wynos” (32 proc. sprzedaży).

„Intencją stron jest podpisanie w ciągu najbliższych tygodni Umowy Nabycia Udziałów w Sushi Shop oraz finalizacja transakcji w ciągu nadchodzących kilku miesięcy, co będzie uzależnione od konsultacji z radą pracowniczą Sushi Shop oraz uzyskania zgody właściwego organu antymonopolowego” – czytamy w komunikacie giełdowym.

W roku fiskalnym 2017 sieć wygenerowała sprzedaż systemową na poziomie ok. 202 mln euro. Szacowane skonsolidowane przychody Sushi Shop wyniosły około 130 mln euro.

„Przejęcie Sushi Shop wzbogaci portfel AmRest o renomowaną markę w bardzo atrakcyjnym dla AmRest segmencie sushi. Transakcja powinna także znacznie wzmocnić operacyjnie kanał 'dostawa' w działalności Spółki” – piszą przedstawiciele AmRest.

AmRest Holdings SE jest największą niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka rozwija również działalność w Europie Zachodniej, Rosji oraz Chinach. AmRest prowadzi obecnie około 1705 restauracji w 16 krajach.

AmRest działa w Polsce od 1993 r. gdy firma uruchomiła pierwszą franczyzę Pizza Hut w Rynku we Wrocławiu. Od tego czasu spółka rozwija portfolio takich marek, jak KFC, Pizza Hut, Burger King i Starbucks w oparciu o franczyzę i współpracę typu joint venture. AmRest jest właścicielem marki La Tagliatella, która rozwijana jest zarówno przez restauracje własne, jak i poprzez franczyzę. W 2012 roku do portfolio AmRest dołączyły dwie chińskie marki: Blue Frog i KABB.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.