07.09.2020/10:52

Analitycy: Eurocash może wkrótce przedstawić zaktualizowaną strategię dla detalu

Analitycy DM BDM w najnowszym raporcie wskazują, że liczą na to, iż Grupa Eurocash przedstawi "pod koniec roku" zaktualizowaną strategię w detalu. Ich zdaniem spółka w 2021 r. skoncentruje się na rozwoju sieci sklepów Delikatesy Centrum.

Analitycy BDM w raporcie z 7 września, sporządzonym przy kursie 15,20 zł, podnieśli rekomendację Eurocashu do "kupuj" z "akumuluj". Jednocześnie obniżyli docelową cenę akcji z 21 zł do 20,10 zł.

- Kurs akcji Eurocash uległ w ostatnich miesiącach mocnej korekcie, co uznajemy za okazję do zbudowania pozycji. Oczekujemy, że kolejne kwartały 2020 r. przyniosą poprawę oczyszczonych wyników. W drugim półroczu 2020 r. powinien być widoczny efekt optymalizacji EC Dystrybucji/EC Alkohole oraz zakończenie integracji w segmencie detalicznym - czytamy w raporcie DM BDM.

Analitycy domu maklerskiego w najnowszej publikacji zwracają też uwagę na ostatnie zakupy akcji spółki dokonane przez członków zarządu (po 15-16 zł).

W ujęciu całorocznym analitycy spodziewają się, że Eurocash "osiągnie 25,3 mld zł przychodów, przy uwzględnieniu konsolidacji Frisco (od 3 kwartału 2020) i zakładanego przez nas wpływu zakazu sprzedaży papierosów mentolowych (wszedł w życie w maju 2020; liczymy się z ubytkiem części obrotów w tej kategorii)". Analitycy DM BDM szacują, że w 2021 r. sprzedaż spółki w przyszłym roku wzrośnie do 26,5 mld zł, a w 2022 r. wyniesie ponad 27,7 mld zł.

Zdaniem analityków DM BDM zysk netto Eurocashu w tym roku może wynieść ok. 70 mln zł, w przyszłym roku 121 mln zł (tutaj autorzy rekomendacji uwzględniają wpływ podatku od obrotu w wysokości 40-45 mln zł). Prognoza na rok 2022 zakłada 140 mln zł zysku netto.

- Wśród głównych ryzyk dla wyników wskazujemy na możliwą kolejną falę COVID-19 (i ew. obostrzenia), czy większy ubytek sprzedaży w formacie papierosów (oraz związane z tym zmiany w kapitale obrotowym), natomiast dla samego kursu ew. negatywne rozstrzygnięcia w postępowaniu UOKiK dot. wykorzystywania przewagi kontraktowej - czytamy w rekomendacji.

Analitycy wskazują w dokumencie, że zarząd Eurocashu - odnosząc się do COVID-19 - podkreślił, że spółka nie miała (i nie ma) problemów z utrzymaniem ciągłości dostaw, jednak rezultaty za pierwsze półrocze 2020 r. były obciążone kosztami związanymi z obostrzeniami (łącznie 17 mln zł; wpływ na kolejne kwartały powinien być coraz mniejszy). - Część biznesów, które zostały dotknięte ograniczeniami w związku z pandemią (np. HoReCa, InMedio, Kontigo), odbudowują swoją sprzedaż, a trendy w małych sklepach powróciły do tendencji sprzed COVID-19 (w marcu i kwietniu notowano picki sprzedażowe, a następnie ubytek wolumenów) - napisali analitycy DM BDM.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • Nico 15.09.2020

    Jak tu ma być dobrze skoro firma robi promocje na produkt z deli kartą cena jest podobna jak u konkurencji tylko zrobią limit na jedną sztukę na kartę. Wniosek z tego jest taki jak chcesz zrobić zakup na zapas to idzi do konkurencji zapłacisz tak samo albo miej a kupisz ile chcesz.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także