30.04.2018/09:17

Auchan kontynuuje rewolucję. Sieć ma nowy pomysł na hipermarkety w Polsce [GALERIA]

Grupa Auchan pokazała w jakim kierunku chce zmieniać swoje hipermarkety na polskim rynku. Firma właśnie zakończyła remodeling swojego hipermarketu w Łomiankach. Po zmianach w sklepie jest bardziej cyfrowo, wygodniej, jaśniej i bardziej przyjaźnie, pojawiło się także kilka nowości, których nie mają jeszcze konkurenci.

Wygląd hipermarketu Auchan w Galerii Łomianki jest spójny z rozwiązaniami testowanymi przez francuską grupę w mniejszych formatach, takich jak Moje Auchan i Auchan Supermarket. W sklepie zastosowano podobną identyfikację wizualną, kolorystykę, identyczne szyldy informujące o lokalizacji poszczególnych działów. Wdrożenie tych elementów w hipermarkecie można odebrać jako sygnał, że testy rozwiązań w mniejszych konceptach wypadły pomyślnie. To także dowód na to, że w ramach strategii ujednolicania szyldów przez Grupę Auchan (spodziewana likwidacja brandu Simply Market), upodabniane do siebie będą nie tylko szyldy sklepów, ale również wnętrza placówek.

Najdalej w przyszłym roku sieć ok. 30 Simply Marketów powinna już korzystać z siły marki Auchan. Po tym jak francuski operator dostosował koncepty sklepów convenience i supermarketu do specyfiki rynku i nowych oczekiwań klientów, przyszła kolej na hipermarkety, które bardzo potrzebują odświeżenia i nowego spojrzenia na handel w największych formatach. Auchan w ostatnich latach w obszarze hipermarketów skupiało się głównie na kosztownej i skomplikowanej integracji sklepów Real (przejętych od Grupy Metro), a nie na inwestycjach w wygląd sklepów. Teraz nacisk w dużym formacie położony został na nadgonienie konkurencji, która w ostatnich latach zmodernizowała własne hipermarkety i pod względem wyglądu sklepów odskoczyła Francuzom.

Zmiany w hipermarketach Auchan w Polsce są znakiem czasu. Sklepy sieci od lat nie zmieniały wyglądu, tradycyjnie kojarzone były z prostotą. Brakowało w nich czytelnej nawigacji, żywych kolorów, elementów displayowych, nowinek technologicznych. Pod tym względem Auchan określane bywało nawet "hipermarketem dyskontowym". To właśnie dzięki tej prostocie hipermarketów, skupianiu się na core businessie, walce o marże w każdym możliwym miejscu, Auchan mogło oferować klientom najniższe w Polsce ceny. Jednak od niedawna w firmie powoli przestawiane są akcenty - coraz większy nacisk kładzie się na poprawę doświadczenia zakupowego klientów, walkę o to by zakupy w hipermarkecie mogły być przyjemnością, a nie obowiązkiem. Niska cena wciąż pozostała ważna, ale wzrosło znaczenie innych elementów.

Hipermarket w Łomiankach, chociaż nie tak zaawansowany jak nowe sklepy sieci Auchan we Francji w tym formacie, pokazuje, że operator odrobił lekcję z ostatnich lat i proponuje klientom znacznie lepsze doznania i komfort zakupów. Mimo że półki w Auchan – jak to w Auchan – przytłaczają swoją wysokością i szeroką ofertą, widać, że operator bardzo mocno pracuje nad asortymentem i jego ekspozycją. Wszystkie działy zyskały nową wizualizację i nazwę. Szczególnie dotyczy to kategorii produktów świeżych, w obrębie których wydzielone są m.in.: Mój Targ Rybny, Mój Targ Lokalny, Mój Targ Smaków, Mój Targ Mięs, Moja Piekarnia, czy Moja Cukiernia.

Dodaj komentarz

9 komentarzy

  • Kaloryfer 01.09.2018

    Zastanówcie się ile te dekoracje kosztują jedne rozwalaja nowe zakładają na wszystkich sklepach remonty i poprawki po remontach bez żadnych odbiorów i nadzoru byle wydać przed końcem roku kasę i jak zawsze wykazać straty bo my mamy pracować za miskę ryżu

  • Artur87 18.05.2018

    Super pomysł z tym interaktywnym sommelierem! Dzięki temu znalazłem wino dla mojej drugiej połówki :) Szkoda, że jest to tylko w tym jednym sklepie. Taki sommelier przydałby się też na piwach :)

  • glinka 26.04.2018

    Reklama,wygląd sklepów,cyfryzacja a z tyłu sytuacji,wózki starsze od dinozaurów komputery z epoki kamienia łupanego,systemy sprzed epoki świetlnej. Do tego pracownicy z głodowymi wypłatami. Ale Francuzi się cieszą i ich polscy odpowiednich. Za chwilę Polaków tu nie będzie.

  • gdanski 25.04.2018

    W końcu coś zmieniają!!! tylko z ich tempem nim wszystkie hipermarkety się zmienią potrwa to kolejne od 2 do 5 lat i wtedy zobaczą, że znowu są w tyle za konkurencją. U nich zmiany są błyskawicznie przeprowadzane w ciągu 6 miesięcy do roku.

  • Colombier12 24.04.2018

    Siermięga na maksa. Wręcz dramat! Carrefour odskoczył im o lata świetlne! Przejęcie Reala jeszcze długo będzie się odbijać czkawką...

  • Znanyczlowiek 24.04.2018

    Skopiowali wystrój z Leclerca i Tesco. Wyglądają teraz jak zwykły sklep. Więc gdzie ta rewolucja?

  • robin66 23.04.2018

    Pudrowanie TRUPA! Głodowe pensje i zakompleksiony zarząd. Pseudointelektualiści z gigantycznymi pensjami! Ciekawe czy pan szef przeżyłby choć tydzień za głodową pensję kasjera???

  • Kasjer 23.04.2018

    To prawda.. kasę na reklamę to mają. A w takim bistro stoi kasjerka SAMA. Jako kasjerka powinna jedynie nabijać na kasę towary, a ona je przygotowuje, sprząta..

  • Auchan 23.04.2018

    Czemu nie ma nigdy mowy o marnych zarobkach w tym markecie tyle pieniędzy wykładają na zmiany wyglądu sklepu a od zaplecza cyrk

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.