30.04.2018/09:17

Auchan kontynuuje rewolucję. Sieć ma nowy pomysł na hipermarkety w Polsce [GALERIA]

Grupa Auchan pokazała w jakim kierunku chce zmieniać swoje hipermarkety na polskim rynku. Firma właśnie zakończyła remodeling swojego hipermarketu w Łomiankach. Po zmianach w sklepie jest bardziej cyfrowo, wygodniej, jaśniej i bardziej przyjaźnie, pojawiło się także kilka nowości, których nie mają jeszcze konkurenci.

Wygląd hipermarketu Auchan w Galerii Łomianki jest spójny z rozwiązaniami testowanymi przez francuską grupę w mniejszych formatach, takich jak Moje Auchan i Auchan Supermarket. W sklepie zastosowano podobną identyfikację wizualną, kolorystykę, identyczne szyldy informujące o lokalizacji poszczególnych działów. Wdrożenie tych elementów w hipermarkecie można odebrać jako sygnał, że testy rozwiązań w mniejszych konceptach wypadły pomyślnie. To także dowód na to, że w ramach strategii ujednolicania szyldów przez Grupę Auchan (spodziewana likwidacja brandu Simply Market), upodabniane do siebie będą nie tylko szyldy sklepów, ale również wnętrza placówek.

Najdalej w przyszłym roku sieć ok. 30 Simply Marketów powinna już korzystać z siły marki Auchan. Po tym jak francuski operator dostosował koncepty sklepów convenience i supermarketu do specyfiki rynku i nowych oczekiwań klientów, przyszła kolej na hipermarkety, które bardzo potrzebują odświeżenia i nowego spojrzenia na handel w największych formatach. Auchan w ostatnich latach w obszarze hipermarketów skupiało się głównie na kosztownej i skomplikowanej integracji sklepów Real (przejętych od Grupy Metro), a nie na inwestycjach w wygląd sklepów. Teraz nacisk w dużym formacie położony został na nadgonienie konkurencji, która w ostatnich latach zmodernizowała własne hipermarkety i pod względem wyglądu sklepów odskoczyła Francuzom.

Zmiany w hipermarketach Auchan w Polsce są znakiem czasu. Sklepy sieci od lat nie zmieniały wyglądu, tradycyjnie kojarzone były z prostotą. Brakowało w nich czytelnej nawigacji, żywych kolorów, elementów displayowych, nowinek technologicznych. Pod tym względem Auchan określane bywało nawet "hipermarketem dyskontowym". To właśnie dzięki tej prostocie hipermarketów, skupianiu się na core businessie, walce o marże w każdym możliwym miejscu, Auchan mogło oferować klientom najniższe w Polsce ceny. Jednak od niedawna w firmie powoli przestawiane są akcenty - coraz większy nacisk kładzie się na poprawę doświadczenia zakupowego klientów, walkę o to by zakupy w hipermarkecie mogły być przyjemnością, a nie obowiązkiem. Niska cena wciąż pozostała ważna, ale wzrosło znaczenie innych elementów.

Hipermarket w Łomiankach, chociaż nie tak zaawansowany jak nowe sklepy sieci Auchan we Francji w tym formacie, pokazuje, że operator odrobił lekcję z ostatnich lat i proponuje klientom znacznie lepsze doznania i komfort zakupów. Mimo że półki w Auchan – jak to w Auchan – przytłaczają swoją wysokością i szeroką ofertą, widać, że operator bardzo mocno pracuje nad asortymentem i jego ekspozycją. Wszystkie działy zyskały nową wizualizację i nazwę. Szczególnie dotyczy to kategorii produktów świeżych, w obrębie których wydzielone są m.in.: Mój Targ Rybny, Mój Targ Lokalny, Mój Targ Smaków, Mój Targ Mięs, Moja Piekarnia, czy Moja Cukiernia.

Dodaj komentarz

11 komentarzy

  • Teresa 18.07.2022

    Bardzo podoba mi się odmiana Auchan. Wydaje się być bardzo przydatny pomysł na mały empik oraz barek przy którym można wypić filiżankę kawy lub sok. Jednak ów barek powiększyłabym do rangi długiego bufetu dla większej ilości chętnych- np.w Auchan Rumia.

  • jaga 15.12.2021

    Sommelier bardzo dobra sprawa. Zwłaszcza, że a Auchanie jest najlepszy wybów win.

  • Kaloryfer 01.09.2018

    Zastanówcie się ile te dekoracje kosztują jedne rozwalaja nowe zakładają na wszystkich sklepach remonty i poprawki po remontach bez żadnych odbiorów i nadzoru byle wydać przed końcem roku kasę i jak zawsze wykazać straty bo my mamy pracować za miskę ryżu

  • Artur87 18.05.2018

    Super pomysł z tym interaktywnym sommelierem! Dzięki temu znalazłem wino dla mojej drugiej połówki :) Szkoda, że jest to tylko w tym jednym sklepie. Taki sommelier przydałby się też na piwach :)

  • glinka 26.04.2018

    Reklama,wygląd sklepów,cyfryzacja a z tyłu sytuacji,wózki starsze od dinozaurów komputery z epoki kamienia łupanego,systemy sprzed epoki świetlnej. Do tego pracownicy z głodowymi wypłatami. Ale Francuzi się cieszą i ich polscy odpowiednich. Za chwilę Polaków tu nie będzie.

  • gdanski 25.04.2018

    W końcu coś zmieniają!!! tylko z ich tempem nim wszystkie hipermarkety się zmienią potrwa to kolejne od 2 do 5 lat i wtedy zobaczą, że znowu są w tyle za konkurencją. U nich zmiany są błyskawicznie przeprowadzane w ciągu 6 miesięcy do roku.

  • Colombier12 24.04.2018

    Siermięga na maksa. Wręcz dramat! Carrefour odskoczył im o lata świetlne! Przejęcie Reala jeszcze długo będzie się odbijać czkawką...

  • Znanyczlowiek 24.04.2018

    Skopiowali wystrój z Leclerca i Tesco. Wyglądają teraz jak zwykły sklep. Więc gdzie ta rewolucja?

  • robin66 23.04.2018

    Pudrowanie TRUPA! Głodowe pensje i zakompleksiony zarząd. Pseudointelektualiści z gigantycznymi pensjami! Ciekawe czy pan szef przeżyłby choć tydzień za głodową pensję kasjera???

  • Kasjer 23.04.2018

    To prawda.. kasę na reklamę to mają. A w takim bistro stoi kasjerka SAMA. Jako kasjerka powinna jedynie nabijać na kasę towary, a ona je przygotowuje, sprząta..

  • Auchan 23.04.2018

    Czemu nie ma nigdy mowy o marnych zarobkach w tym markecie tyle pieniędzy wykładają na zmiany wyglądu sklepu a od zaplecza cyrk

Zostaw komentarz Komentarz dodany pomyślnie - oczekuje na weryfikację

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.