25.06.2020/18:18

Auchan modyfikuje strategię. Celem potrzeby konsumentów i uzyskanie trwałej rentowności

Strategiczne kierunki działań i rozwoju Grupy Auchan, przyjęte w ramach globalnego projektu pod nazwą Auchan 2022 ze stycznia br., zostały wzmocnione pod kątem zmian, jakie nastąpiły w zachowaniach konsumentów w efekcie pandemii koronawirusa. Polski oddział już realizuje założenia nowej strategii.

Zmodyfikowane założenia strategii transformacji, którą prowadzi obecnie Grupa Auchan pozwolą na realizację historycznych ambicji francuskiego operatora, w tym na realną poprawę jakości życia konsumentów. Firma chce utrzymać równocześnie pozycję najtańszej sieci handlowej w Polsce przy uwzględnieniu nabytych w okresie pandemii doświadczeń.

Auchan zapowiada wprowadzenie nowych ścieżek zakupowych klienta, rozwój kolejnych usług e-commerce, zmiany w ofercie i dopasowanie modelu ekonomicznego sieci. „Auchan ma stać się  projektantem unikatowej oferty dla polskiego konsumenta, firmą nowoczesną i odpowiedzialną; oferującą to, co dobre, zdrowe i lokalne; zaangażowaną w tworzenie platform służących do budowania pogłębionych relacji z klientami i lokalnymi społecznościami. Istotnym elementem jest również dostosowanie organizacji i metod pracy, aby dać  odpowiedź na nowe potrzeby i oczekiwania rynku i klienta” – zapowiadają władze firmy Auchan Retail Polska.

Nowe przyzwyczajenia i oczekiwania, które pojawiły się przed kryzysem jeszcze bardziej wzmocniły się podczas pandemii. Klienci wybrali przede wszystkim multi-format, cyfrowe zakupy on-line, z dostawą do domu lub z odbiorem typu drive. Oprócz handlu w sklepach stacjonarnych (hipermarket, supermarket) działalność cyfrowa zajęła znaczące miejsce w działalności firmy.

- Widzimy potrzebę rozwoju firmy, w odpowiedzi na nowe trendy i  zmieniające się oczekiwania konsumentów, a także  szerokie zmiany o charakterze gospodarczym, technologicznym oraz społecznym. Wiele z tych zmian obserwowaliśmy już wcześniej, natomiast część z nich pojawiła się, lub została wzmocniona, w efekcie kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa, i do nich również odnoszą się założenia naszej transformacji – mówi Gérard Gallet, dyrektor generalny Auchan Retail Polska.

I dodaje: - Mowa tu głównie o wzroście znaczenia sfery digital w naszym życiu, nowych nawykach zakupowych, rozkwicie usług e-commerce, czy też trendzie preferowania produktów lokalnych, a także okazywaniu solidarności w ramach lokalnych eko-systemów. Wszystkie te zmiany wpisują się w przyjęte przez nas założenia i planowane działania. Chcemy coraz szybciej odpowiadać na nowe potrzeby klientów, być siecią z gruntu nowoczesną, oferującą nowe ścieżki zakupowe i budującą nowe relacje.

Nowe nawyki klientów będą kontynuowane po kryzysie i będą wymagać od Auchan kontynuacji prac transformacyjnych zapoczątkowanych przed kryzysem.  Auchan ma ambitny plan poprawy jakości życia klientów „promując to, co dobre, zdrowe i lokalne, utrzymując przy tym pozycję najtańszej sieci handlowej w Polsce.”

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.