31.08.2016/17:50

Auchan notuje wzrost przychodów

Auchan Holding zanotował w I połowie 2016 r. wzrost skonsolidowanych przychodów o 0,8 proc. do 26,1 mld euro. Grupa zanotowała jednocześnie mocny spadek – o 13,2 proc. do 295 mln euro - zysku z działalności kontynuowanej, a także zysku netto o 16 proc. do 117 mln euro.

Wzrost przychodów napędzała głownie ekspansja sieci sklepów, a także poywne trendy w sprzedaży. Przedstawiciele Auchan podkreślają, że dzięki solidnej sprzedaży niemal na wszystkich rynkach, na których firma działa (11 z nich wykazuje stały wzrost przychodów przy stałych kursach wymiany walut) i dzięki dalszemu rozwojowi sieci sklepów sprzedaż organiczna grupy wzrosła o 1,1 proc.

Jednak w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2016 r. w wyniki firmy uderzyły m.in. ceny paliw, a szczególnie mocno niekorzystne kursy wymiany walut (w Rosji, Polsce i Chinach), które obniżyły wynik o 3,8 proc. czyli o prawie 1 mld euro. Miało to bardzo negatywny wpływ na obniżenie procentowego wzrostu przychodów.

W trakcie pierwszej połowy 2016 r. spółki należące do Auchan Holding zainwestowały 601 mln euro, co oznacza spadek o 13,3 proc. w porównaniu z tym samym okresem roku 2015. Władze firmy zapowiadają zwiększenie nakładów na inwestycje w II połowie roku i mają one być wyższe niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Priorytetem inwestycyjnym dla Auchan są kraje azjatyckie (m.in. Chiny i Wietnam) (31,4 proc.), a także rodzimy francuski rynek (30,5 proc.).

Wilhelm Hubner, przewodniczący zarządu Auchan Holding: - Pierwsze sześć miesięcy 2016 r. pokazało zachęcające sygnały, które potwierdzają nasze strategiczne wybory. Musimy wprowadzić naszą multikanałową strategię we wszystkich krajach, w których działamy.  Jej kluczowymi elementami staną się sklepy typu convenience, a także przyspieszenie cyfryzacji naszego biznesu handlowego oraz promocja połączona z tworzeniem prawdziwego doświadczenia zakupowego u naszych klientów.

Warto przypomnieć, że działalność detaliczna Auchan Holding od ubiegłego roku jest zorganizowana w ramach nowej struktury, czyli spółki Auchan Retail. Auchan Retail to obecnie 969 hipermarketów, 2612 sklepów convenience i sklepy internetowe w 16 krajach. W pierwszej połowie 2016 r. skonsolidowane przychody spółki (bez podatku) wyniosły 25,369 mld euro (co oznacza wzrost o 0,7 proc. przy stałych kursach wymiany walut). Wzrost organiczny wyniósł 1,1 proc., jednocześnie dynamiczny rozwój (1,8 proc.) – według przedstawicieli francuskiego operatora - zrekompensował  spadek sprzedaży Like-for-Like o 0,7 proc.

Warto podkreślić, że Auchan Retail jest nową organizacją, która realizuje kilka strategicznych projektów. Zmiany dają już pierwsze obiecujące sygnały. Na rynku francuskim odwrócony został negatywny trend w przypadku hipermarketów. Pozytywne sygnały odbicia pojawiły się na rynkach hiszpańskim i portugalskim, gdzie Auchan zanotował silny wzrost sprzedaży LfL. Obiecujące znaki pojawiły się także we Włoszech.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.