02.09.2020/19:32

Auchan pnie się w górę w e-commerce. Polski oddział podwoił obroty na początku pandemii

Grupa Auchan ujawniła, że w I półroczu 2020 r. przychody z handlu internetowego firmy stanowiły 11 proc. wszystkich przychodów spółki na całym świecie, co stanowi wzrost o 3,7 p.p. w ciągu roku. Przychody ze sprzedaży całej Grupy Auchan w tym okresie wyniosły 22,253 mld euro. Oznacza to, że francuski detalista sprzedał za pośrednictwem internetu produkty o wartości prawie 2,45 mld euro.

Wdrożenie przyjętej przez Auchan strategii zmian w spółce zostało przyspieszone wraz z nadejściem pandemii koronawirusa. Dzięki zawarciu strategicznej współpracy Glovo na rynkach w 4 krajach: Portugalii, Hiszpanii, Polsce, i na Ukrainie Auchan udało się zwiększyć możliwości swojego e-handlu żywnością.

W rozwoju usług e-commerce pomogły też liczne sojusze z lokalnymi firmami zawierane w Rosji, w Polsce, na Ukrainie, we Francji, w Luksemburgu, na Tajwanie, w Rumunii i w Hiszpanii. W swoim raporcie Auchan wymienia m.in. współpracujące z detalistą w Polsce - Allegro i Szopi.pl, we Francji -  Shopopop, a na Tajwanie – Uber Eats.

Auchan podkreśla, że wraz z pandemią nastąpił bezprecedensowy wzrost wykorzystania kanałów phygital. Wiele inicjatyw zostało wdrożonych w rekordowym czasie. Wśród tych usług były click&collect w supermarketach we Francji oraz w Hiszpanii i w Polsce, gotowe kosze zakupowe w Polsce i Rumunii, sprzedaż wspomagana za pośrednictwem serwisu WhatsApp w Hiszpanii dla produktów niespożywczych.

W pierwszej połowie 2020 roku, dzięki wszystkim tym inicjatywom przychody z kanału e-commerce  wyniosły 11 proc. całkowitego obrotu (+3,7 punktu procentowego w ciągu roku).

Szczyty sprzedażowe odnotowano w kwietniu. W tym okresie sprzedaż e-commerce Auchan we Francji wzrosła o 72 proc., w Luksemburgu o 69 proc., w Rosji o 90 proc., natomiast Hiszpanii spółka odnotowała aż 5,5-krotny wzrost obrotów z e-grocery, na Ukrainie 3,5-krotny, a w Polsce i na Węgrzech dwukrotny.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także