16.10.2020/12:26

Auchan Polska chce odskoczyć konkurencji dzięki markom własnym i ofercie sezonowej

Mocna oferta sezonowa, silne marki własne i rozsądna polityka promocyjna mają być atutami sieci Auchan w walce o udziały w polskim rynku - wynika z wypowiedzi, jakiej udzielił Damien de Maisonneuve, Brand Director Auchan Retail Polska, podczas Retail & FMCG Congress 2020.

- Rozwijanie marki własnej jest częścią naszej strategii. Chcemy móc odpowiedzieć na wszystkie potrzeby klienta: potrzebę produktów codziennych o dobrych cenach, produktów zróżnymi walorami jak bio, produktów premium, czy produktów pozwalających na odkrycie nowych smaków - powiedział Damien de Maisonneuve.

Jak wskazał, w sklepach Auchan są już widoczne efekty pracy nad markami własnymi - są one chętniej wybierane przez klientów, rosną obroty i udziały private label w całkowitej sprzedaży sieci. Nie zdradził jednak, na jakim poziomie kształtuje się obecnie udział marki własnej w sprzedaży Auchan w Polsce.

- Mogę tylko powiedzieć, że jest to powyżej poziomu supermarketów w Polsce. Klient zauważył nasze działania i je docenia. Widzimy dobre efekty, bo sprzedajemy dobre produkty, które są owocem zarówno naszej strategii, jak i trendów panujących na rynku - powiedział przedstawiciel Auchan.

Damien de Maisonneuve jako jeden z kluczowych trendów konsumenckich obserwowanych w Polsce wymienił coraz większe zwracanie uwagi na jakość produktów i stosunek jakości do ceny. - W Auchan zawsze przykładaliśmy dużą uwagę do ceny, często jesteśmy liderem w różnych rankingach cenowych i nadal uważamy, że jest to ważne. Natomiast nie tylko cena jest ważna, ale właśnie stosunek jakości do ceny. Mam taką tezę,że klient chce mieć jak najbardziej niską cenę, ale nie za wszelką cenę - powiedział Brand Director Auchan Retail Polska.

Przedstawiciel omnichannelowej sieci stwierdził, że polski klient coraz częściej staje się "smart shopperem", a zarazem rosną jego zapotrzebowania na kupowanie produktów polskich, w tym także produktów lokalnych. M.in. z tego powodu Auchan intensywnie rozwija się w obszarze marek własnych również w tych obszarach.

Nie zmieniają się natomiast upodobania Polaków dotyczące promocji. - Faktycznie promocje to jest nasz sport narodowy. Klienci szukają okazji, porównują gazetki. Ale nie dzieje się tak tylko u nas; gdy popatrzymy na inne kraje, w których jako Auchan jesteśmy obecni, to sytuacja wygląda bardzo podobnie - oświadczył de Maisonneuve.

Zaznaczył też, że walka pomiędzy sieciami handlowymi o przyciągnięcie polskiego klienta coraz mocniej się rozkręca. - Trzeba się wyróżnić na rynku, bo to nas odwiedzali klienci. Jak to zrobić? Wybierać i pokazywać dobre produkty, mieć atrakcyjniejsze ceny od konkurencji, ale także ważne jest, by mieć produkty takie, które są tylko u nas - powiedział de Maisonneuve.

Jako przewagę konkurencyjną Auchan - w formacie hipermarketowym i supermarketowym - wskazał też ofertę sezonową. - Ona robi ogromną różnicę na rynku. Jesteśmy w stanie np. na czas powrotów do szkoły lub na święta pokazywać w sklepach więcej rzeczy (na półkach - red.) - stwierdził przedstawiciel Auchan, podkreślając, że w niektórych obszarach taka sezonowa oferta jest szersza niż w specjalistycznych sklepach dla danej kategorii produktów.

- Ale ważne jest też całe doświadczenie zakupowe; to jak klienci czują się w sklepie, co widzą. Należy pamiętać, że promocje są ważne, ale jest to tylko kilkanaście procent naszego obrotu. Większość obrotu robimy przy cenach i produktach permanentnych, dlatego tak ważnyjest asortyment, jego dobór i stałe ceny produktów - powiedział Damien de Maisonneuve podczas Retail & FMCG Congress 2020.

Partnerzy Retail & FMCG Congress Poland & CEE (wiadomoscihandlowe.pl)

 

Dodaj komentarz

4 komentarze

  • Sławomir Antczak 20.10.2020

    Marka własna czyli kupuję nie wiadomo co. Mnie to odpycha od takich zakupów Panie Damien.

  • P9 17.10.2020

    Dzięki markom wlasnym to się cofa a nie rozwija gdybym miał iść na zakupy do sklepu a tam np.70% marki własnej to bym nie poszedł bo są robione po tanich kosztach.Wole wspierać krajowych przedsiębiorców.

  • Damien de Maisonneuve 17.10.2020

    @XX
    Dzień dobry Panie XX, właśnie jem takie produkty. Skąd Pan uważa, że to pasza dla zwierząt ? Miał Pan złe doświadczenie z naszymi produktami ?
    Co do jedzenie żab, muszę przyznać, że to czysta legenda, chyba nigdy w moim życiu nie zjadłem czegoś takiego :)

  • XX 16.10.2020

    Sam sobie jedz, tą paszę dla zwierząt, Żabojadzie...

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także