22.10.2020/15:25

Auchan przystępuje do Polskiego Paktu Plastikowego

Sieć Auchan Retail Polska podpisała deklarację o przystąpieniu do Polskiego Paktu Plastikowego. Tym samym firma potwierdza swoje zaangażowanie na rzecz ochrony środowiska naturalnego i realnych zmian, które służą budowaniu gospodarki obiegu zamkniętego – na rynku polskim i w skali całego regionu.

Polski Pakt Plastikowy to platforma współpracy uczestników łańcucha wartości tworzyw sztucznych, która wyznacza proekologiczne cele dla całej branży FMCG. Angażuje sektor biznesu, pozarządowy i rządowy w działaniu na rzecz realizacji wspólnej wizji i ambitnych celów, z myślą o efektywnym ograniczeniu użycia plastiku oraz realnym wpływie na stworzenie obiegu zamkniętego tworzyw sztucznych na polskim rynku.

Redukcja plastiku to jeden z kluczowych obszarów działań CSR, który zdefiniowany został w założeniach strategii Auchan 2022. Zgodnie z nimi sieć koncentruje wysiłki w tym zakresie przede wszystkim na pracy nad opakowaniami marki własnej Auchan. – Pracujemy nad zmianą gramatur oraz wyborem tworzyw zapewniających korzystny wpływ środowiskowy w całym łańcuchu wartości. Chcemy by do 2022 roku 100 proc. opakowań produktów marki własnej Auchan nadawało się do ponownego użycia, recyklingu lub było biodegradowalnych czy kompostowalnych. Pod tym względem wyprzedzamy nawet cele zdefiniowane przez Polski Pakt Plastikowy – mówi Dorota Patejko, dyrektor ds. komunikacji i CSR w Auchan Retail Polska.

Członkowie Polskiego Paktu Plastikowego zobowiązują się do podjęcia działań na rzecz osiągnięcia do 2025 roku sześciu celów strategicznych. Są to:

1. Eliminacja nadmiernych i problematycznych opakowań z tworzyw sztucznych poprzez przeprojektowanie, innowacje i alternatywne modele dostawy
2. Zmniejszenie o 30% użycia pierwotnych tworzyw sztucznych w opakowaniach
w łańcuchu dystrybucji
3. Zapewnienie, że 100% opakowań z tworzyw sztucznych na polskim rynku nadawać będzie się do ponownego wykorzystania lub recyklingu
4. Zwiększenie udziału surowców wtórnych w opakowaniach z tworzyw sztucznych do poziomu 25%
5. Efektywne wsparcie systemu zbiórki i recyklingu opakowań tak, by osiągnąć poziom recyklingu na polskim rynku o wartości co najmniej 55%
6. Podniesienie jakości i efektywności edukacji konsumentów w zakresie segregacji, recyklingu, ponownego wykorzystania i ograniczenia zużycia opakowań.

Sieć Auchan Retail Polska w marcu 2019 r., z rocznym wyprzedzeniem, dostosowała się do obowiązku prawnego wycofania z oferty plastikowych produktów jednorazowego użytku, zastępując je stopniowo artykułami przyjaznymi środowisku. Od maja 2019 r. do sklepów sieci na stałe wprowadzone zostały ekologiczne słomki i kubki, a w kolejnych miesiącach nowa linia naczyń jednorazowych Eco Friendly. Obecnie gama tego typu produktów w sklepach Auchan obejmuje blisko 70 artykułów produkowanych z drewna, papieru lub trzciny cukrowej. Do oferty wprowadzone zostały również sztućce biodegradowalne, powstałe z połączenia bio plastiku i kredy.

Auchan pracuje także nad całkowitym wyeliminowaniem plastikowych opakowań w działach piekarnia/cukiernia, mięso/wędliny, sery, ryby oraz owoce i warzywa. W tym celu sieć prowadzi działania edukacyjne skierowane do pracowników, podczas których dowiadują się jak pakować produkty, aby zminimalizować zużycie opakowań i toreb. Podobne działania zachęcające do korzystania z toreb i opakowań wielokrotnego użytku kierowane są do klientów. W 2019 roku do sklepów Auchan wprowadzone zostały przyjazne dla środowiska bawełniane woreczki na warzywa i owoce kupowane luzem, a także możliwość pakowania produktów na wagę we własne opakowania klienta.

– Wspólne aktywności podejmowane w ramach Paktu w trosce o środowisko naturalne oraz inspiracja do dalszych działań i odpowiedzialnego prowadzenia biznesu, w sposób realny pomogą kształtować pro-ekologiczne postawy nas wszystkich, wspierając tym samym realizację globalnej wizji „Nowej gospodarki tworzywami sztucznymi”, pod którą podpisujemy się jako sygnatariusz Paktu – podsumowuje Patejko.

Liderem Polskiego Paktu na rzecz zrównoważonego wykorzystywania tworzyw sztucznych jest Fundacja Kampania 17 Celów. Polska platforma jest częścią globalnej inicjatywy Plastics Pact Network Fundacji Ellen MacArthur.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także