19.10.2020/09:34

Auchan sprzedaje chiński oddział Alibabie, by skupić się na innych rynkach

Chińska spółka SunArt, rozwijana dotychczas wspólnie przez Auchan i Alibabę, będzie samodzielnie kontrolowana przez drugą z wymienionych firm. Podmioty porozumiały się już odnośnie warunków sprzedaży udziałów. Alibaba, która teraz posiada 36 proc. akcji, będzie ich mieć 72 proc.

To jedna z większych transakcji w historii Auchan. Francuska spółka podała, że ze sprzedaży posiadanych akcji uzyska ok. 3 mld euro.

SunArt posiada największe udziały w rynku sprzedaży żywności w Chinach, jest także czołowym graczem w obszarze e-commerce. Do firmy należy aż 486 hipermarketów o łącznej powierzchni 13 mln mkw. Mieszczą się one w 232 miastach z 29 regionów kraju. Spółka zatrudnia ok. 150 tys. pracowników.

Auchan i Alibaba trzylata temu podpisały sojusz strategiczny, którego celem miał być rozwój handlu "phygital" (handel fizyczny + digital). Priorytetem firm była restrukturyzacja hipermarketów i transformacja w kierunku handlu omnikanałowego.

Pomimo wycofania się z SunArt, Auchan deklaruje zainteresowanie dalszą współpracą z Alibabą w zakresie rozwoju nowych technologii, które mogłyby być wykorzystywane przez obie firmy.

Auchan tłumacząc powody sprzedaży udziałów w SunArt wskazuje, że pozyskane w ten sposób środki pozwolą na przyspieszenie wdrażania strategii transformacji "Auchan 2022" na pozostałych rynkach, na których obecny jest operator (to m.in. Polska). Jednocześnie zasugerowano możliwość wejścia Auchan do nowych krajów, nie wskazując jednak, o jakie państwa czy choćby regiony chodzi.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także