03.10.2016/13:07

Auchan wdroży strategię jednej marki

Sieć Auchan planuje wdrożenie strategii "jednego brandu". Francuska grupa handlowa chce budować tożsamość swojego zdywersyfikowanego portfolio marek wokół siły brandu Auchan - donosi IGD.

O planach Auchan poinformował Patrick Espasa, szef spółki Auchan Retail France, powołanej do życia w ramach zmian w strukturze organizacyjnej grupy, do jakich doszło w listopadzie 2015 r. Auchan Retail od jesieni ubiegłego roku jest autonomiczną firmą, działającą obok dewelopera Immochan oraz Oney Bank Accord w ramach Auchan Holding. Auchan Retail skupia wszystkie placówki handlu spożywczego w grupie, we wszystkich formatach: hipermarkety, supermarkety, sklepy osiedlowe, sklepy Drive oraz biznes e-commerce.

"Konkretne formy, jakie może przybrać ta konwergencja", czyli dokładne założenia strategii "jednego brandu", mają zostać ujawnione w trakcie najbliższych miesięcy. Spodziewać należy się, że planem minimum będzie wykorzystywanie marki Auchan jako brandu parasolowego, pozwalającego na wzmocnienie siły zakupowej w grupie oraz na bardziej efektywne komunikowanie się z konsumentami i partnerami biznesowymi.

Jednak na rynku spekuluje się także o innej ewentualności: przynajmniej częściowym ujednoliceniu szyldów sklepowych. Grupa Auchan w Polsce obecna jest - w swojej części detalicznej - poprzez hipermarkety Auchan i supermarkety Simply Market. Znacznie więcej szyldów posiada we Francji, gdzie oprócz dwóch wspomnianych marek działają również sklepy premium Simply Market Gourmand, sklepy convenience A2Pas i sklepy ze zdrową żywnością Partisans du Goût.

Francuskie "CB News" zastanawia się, czy Auchan nie podąży przypadkiem drogą jednego ze swoich głównych konkurentów, a mianowicie Grupy Carrefour. Wyniki Carrefoura z ostatnich kilku lat potwierdzają, że realizowana przez tę sieć multichannelowa strategia, sfokusowana wokół brandu Carrefour, sprawdza się. Carrefour pod jednym szyldem posiada hipermarkety, supermarkety oraz sklepy convenience (Carrefour Express). Warto jednak zauważyć, że w Polsce Carrefour ma także sieci sklepów spożywczych Globi i Rast oraz sieć sklepów specjalistycznych Galerie Alkoholi.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.