04.11.2021 / 20:07
StoryEditor

Autonomiczny sklep Carrefour Flash już działa [GALERIA]

Pierwszy autonomiczny sklep Carrefour Flash (fot. Carrefour)
Pierwszy autonomiczny sklep Carrefour Flash (fot. Carrefour)
Pierwszy autonomiczny sklep Carrefour Flash (fot. Carrefour)

Carrefour Flash (fot. Carrefour)

Pierwszy autonomiczny sklep Carrefour Flash (fot. Carrefour)

Carrefour Flash (fot. Carrefour)

Pierwszy autonomiczny sklep Carrefour Flash (fot. Carrefour)

Carrefour Flash (fot. Carrefour)

Pierwszy autonomiczny sklep Carrefour Flash (fot. Carrefour)
Pierwszy autonomiczny sklep Carrefour Flash (fot. Carrefour)
Pierwszy autonomiczny sklep Carrefour Flash (fot. Carrefour)
Pierwszy autonomiczny sklep Carrefour Flash (fot. Carrefour)
24 listopada ruszył w Paryżu pierwszy autonomiczny sklep Carrefour Flash. Francuski operator przygotował jego projekt razem z amerykańską firmą AiFi.

Pełna nazwa nowego konceptu to Carrefour Flash 10/10, co ma być skrótem od sloganu „Zakupy w 10 sekund, płatność w 10 sekund”.

Innowacyjny sklep wystartował w jedenastej dzielnicy Paryża. Jak podaje prnewswire.com, kalifornijski start-up AiFi dostarczył Carrefour’owi technologię, której nigdy wcześniej nie widziano. Dzięki niej placówka handlowa ma zapewnić klientom możliwość zrobienia najszybszych zakupów w historii. Przypomnijmy, że amerykańska firma współpracuje też m.in. z siecią Żabka.

W ofercie Carrefour Flash 10/10 znalazło się prawie 900 indeksów produktowych.

Proces zakupowy nie wiąże się ze skanowaniem żadnych towarów, zaś płatność jest niemal natychmiastowa - klienci nie muszą nawet wyciągać swoich rzeczy z torby. Rozwiązanie ma oszczędzać czas klientów i zapewniać obsługę płynniejszą niż w zwykłym sklepie.

Co więcej, klienci mogą swobodnie wchodzić i wychodzić ze sklepu bez konieczności przechodzenia przez jakąkolwiek bramkę. Nie ma też potrzeby wcześniejszego pobierania aplikacji ani rejestracji. Aby uniknąć ewentualnych niespodzianek – kupujący mogą zobaczyć swoje łączne wydatki w czasie rzeczywistym.

Placówka zatrudnia czterech pracowników, którzy są odpowiedzialni za to, żeby otworzyć sklep i nadzorować jego działanie. Do ich obowiązków należy również utrzymywanie sklepu w porządku, zarządzanie nowymi usługami e-commerce oraz doradzanie klientom.

Całe opisane powyżej doświadczenie zakupowe jest możliwe dzięki 60 kamerom HD, blisko 2000 czujnikom wbudowanym w podłączone półki, algorytmowi interpretacji wszystkich danych oraz autorskiemu systemowi płatności.

Klienci są śledzeni anonimowo, jako wirtualne awatary, które są im przydzielane zaraz po wejściu do sklepu. Produkty, które odbierają, są automatycznie wykrywane, a następnie dodawane do ich wirtualnego koszyka. Po zakończeniu zakupów klienci po prostu zatwierdzają swoje koszyki w kiosku, a następnie płacą zbliżeniowo.

Po zeskanowaniu kodu QR mogą natychmiast otrzymać elektroniczne pokwitowanie. Dla wszystkich klientów, którzy chcą zapłacić gotówką, dostępny jest również automatyczny kiosk kasowy.

Przegląd prasy
15.12.2025 / 09:57
StoryEditor
Usługi krawieckie w Żabce. Zamiast do krawca – do sklepu za rogiem
Usługi krawieckie w Żabce – poprawki ubrań online i odbiór w sklepie. Nowy wymiar wygody

Zepsuty suwak w kurtce, za długie spodnie albo firany wymagające skrócenia nie muszą już oznaczać wizyty w tradycyjnym zakładzie krawieckim. Żabka wprowadza usługi krawieckie dostępne „po drodze”, przy okazji codziennych zakupów. Dzięki współpracy z woshwosh poprawki ubrań można zamówić online, a paczkę nadać i odebrać w jednym z ponad 12 tysięcy sklepów sieci. To kolejny krok w rozwoju „Wygodnych usług w Żabce”, który łączy szybkość, dostępność i ideę less waste.

Usługi krawieckie – poprawki ubrań online i odbiór w sklepie Żabka

Żabka konsekwentnie rozwija koncept „Wygodne usługi w Żabce”, odpowiadając na potrzeby klientów, którzy...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.12.2025 / 10:30
StoryEditor
Ile butelek zebrano w systemie kaucyjnym? Resort klimatu i środowiska podał konkretne liczby
Butelka zwracana do automatu (fot. Shutterstock)

Według stanu na 3 listopada w ramach systemu kaucyjnego w Polsce zebrano ok. 2,3 tys. butelek - podało Ministerstwo Klimatu i Środowiska w odpowiedzi na interpelację.

"Według najnowszych posiadanych danych (z 3 listopada 2025 r.) otrzymanych od operatorów szacujemy, że umowami na prowadzenie systemu kaucyjnego objętych jest ok. 45 tys. pun...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18. grudzień 2025 23:42