04.11.2021 / 20:07
StoryEditor

Autonomiczny sklep Carrefour Flash już działa [GALERIA]

Pierwszy autonomiczny sklep Carrefour Flash (fot. Carrefour)
Pierwszy autonomiczny sklep Carrefour Flash (fot. Carrefour)
Pierwszy autonomiczny sklep Carrefour Flash (fot. Carrefour)

Carrefour Flash (fot. Carrefour)

Pierwszy autonomiczny sklep Carrefour Flash (fot. Carrefour)

Carrefour Flash (fot. Carrefour)

Pierwszy autonomiczny sklep Carrefour Flash (fot. Carrefour)

Carrefour Flash (fot. Carrefour)

Pierwszy autonomiczny sklep Carrefour Flash (fot. Carrefour)
Pierwszy autonomiczny sklep Carrefour Flash (fot. Carrefour)
Pierwszy autonomiczny sklep Carrefour Flash (fot. Carrefour)
Pierwszy autonomiczny sklep Carrefour Flash (fot. Carrefour)
24 listopada ruszył w Paryżu pierwszy autonomiczny sklep Carrefour Flash. Francuski operator przygotował jego projekt razem z amerykańską firmą AiFi.

Pełna nazwa nowego konceptu to Carrefour Flash 10/10, co ma być skrótem od sloganu „Zakupy w 10 sekund, płatność w 10 sekund”.

Innowacyjny sklep wystartował w jedenastej dzielnicy Paryża. Jak podaje prnewswire.com, kalifornijski start-up AiFi dostarczył Carrefour’owi technologię, której nigdy wcześniej nie widziano. Dzięki niej placówka handlowa ma zapewnić klientom możliwość zrobienia najszybszych zakupów w historii. Przypomnijmy, że amerykańska firma współpracuje też m.in. z siecią Żabka.

W ofercie Carrefour Flash 10/10 znalazło się prawie 900 indeksów produktowych.

Proces zakupowy nie wiąże się ze skanowaniem żadnych towarów, zaś płatność jest niemal natychmiastowa - klienci nie muszą nawet wyciągać swoich rzeczy z torby. Rozwiązanie ma oszczędzać czas klientów i zapewniać obsługę płynniejszą niż w zwykłym sklepie.

Co więcej, klienci mogą swobodnie wchodzić i wychodzić ze sklepu bez konieczności przechodzenia przez jakąkolwiek bramkę. Nie ma też potrzeby wcześniejszego pobierania aplikacji ani rejestracji. Aby uniknąć ewentualnych niespodzianek – kupujący mogą zobaczyć swoje łączne wydatki w czasie rzeczywistym.

Placówka zatrudnia czterech pracowników, którzy są odpowiedzialni za to, żeby otworzyć sklep i nadzorować jego działanie. Do ich obowiązków należy również utrzymywanie sklepu w porządku, zarządzanie nowymi usługami e-commerce oraz doradzanie klientom.

Całe opisane powyżej doświadczenie zakupowe jest możliwe dzięki 60 kamerom HD, blisko 2000 czujnikom wbudowanym w podłączone półki, algorytmowi interpretacji wszystkich danych oraz autorskiemu systemowi płatności.

Klienci są śledzeni anonimowo, jako wirtualne awatary, które są im przydzielane zaraz po wejściu do sklepu. Produkty, które odbierają, są automatycznie wykrywane, a następnie dodawane do ich wirtualnego koszyka. Po zakończeniu zakupów klienci po prostu zatwierdzają swoje koszyki w kiosku, a następnie płacą zbliżeniowo.

Po zeskanowaniu kodu QR mogą natychmiast otrzymać elektroniczne pokwitowanie. Dla wszystkich klientów, którzy chcą zapłacić gotówką, dostępny jest również automatyczny kiosk kasowy.

06.10.2025 / 16:36
StoryEditor
Zmiany w zarządzie giganta mięsnego. Jak wiceprezesi chcą rozwijać Sokołów S.A.?
Zmiany w zarządzie giganta mięsnego. Nowymi wiceprezesami zostali Piotr Żehaluk (po lewej) oraz

W Zarządzie firmy Sokołów S.A. doszło do ważnych zmian personalnych. Jeden z największych producentów mięsa w Polsce ma dwóch nowych wiceprezesów. Są nimi: Michał Misterski i Piotr Żehaluk. Jak chcą rozwijać mięsnego giganta?

W artykule przeczytasz:

  • Kto odszedł z zarządu Sokołowa ?
  • Michał Misterski – nowy wiceprezes ds. finansowych w Sokołowie S.A.
  • Piotr Żehaluk nowym wiceprezesem Sokołowa S.A. odpowiedzialnym za produkcję i rozwój
  • Zmiany również w marketingu i sprzedaży Sokołowa
  • Sokołów to jeden z największych producentów mięsa w Polsce. Marka Sokołów – jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek mięsnych w Polsce

Z zarządu Sokołowa odchodzą Kazimierz Kisiel i Janusz Jastrzębski

Od 1 października 2025 r. Sokołów S.A., jeden z największych producentów mięsa w Europie środkowej ma dwóch nowych wiceprezesów. Pierwszy z nich ma zająć się kwestiami finansowymi spółki, a drugi odpowiada za produkcję i rozwój holdingu.

– Serdecznie dziękuję Januszowi Jastrzębskiemu – dotychczasowemu wiceprezesowi zarządu ds. finansowych oraz Kazimierzowi Kisielowi – dotychczasowemu wiceprezesowi zarządu ds. produkcji i rozwoju. Ich wkład w rozwój naszej firmy jest trudny do przecenienia. Ich profesjonalizm, zaangażowanie i bogata wiedza w wymierny sposób przyczyniły się do osiągnięcia licznych biznesowych celów – podkreśla Przemysław Gostkiewicz, prezes firmy Sokołów S.A.

Michał Misterski – nowy wiceprezes ds. finansowych w Sokołowie S.A.

Nowym wiceprezesem ds. finansowych w firmie Sokołów S.A został Michał Misterski. Na tym stanowisku zastąpił Janusza Jastrzębskiego, który pełnił tę funkcję od powstania Grupy Sokołów.

Michał Misterski ma duże doświadczenie, także zdobyte w innych firmach z branży FMCG, takich jak Stock Spirits Group oraz Lisner. Wcześniej pełnił m.in. funkcję Business Development Managera w firmie Cemex.

Sokołów w swoim komunikacie podkreśla, że Michał Misterski posiada umiejętności m.in. z zakresu negocjacji, planowania biznesowego, strategii marketingowej i analizy finansowej. Ukończył studia MBA na uczelni INSEAD – The Business School for the World.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 72% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.10.2025 / 13:56
StoryEditor
Te auta firmowe kochają polscy przedsiębiorcy. Czy elektryki wyprzedzą diesla?
Te auta firmowe kochają polscy przedsiębiorcy. Czy elektryki wyprzedzą diesla? (fot. Canva)

Polscy przedsiębiorcy napędzają rynek motoryzacyjny w naszym kraju. Tak przynajmniej wynika z najnowszego raportu „Jakie auta kochają polscy przedsiębiorcy” opracowanego przez Europejski Fundusz Leasingowy (EFL). I jest w tym dużo prawdy, gdyż w 2024 r. spośród wszystkich nowo zarejestrowanych samochodów osobowych w Polsce ponad 2/3 nabyli klienci instytucjonalni. A co wpływa na wybór konkretnego samochodu do firmy?

W artykule przeczytasz:

  • Czym się kierują przedsiębiorcy kupując samochód firmowy?
  • Skąd przedsiębiorcy pozyskują finansowanie na zakup samochodów firmowych?
  • SUV-y to już ponad połowa nowo rejestrowanych samochodów
  • Samochody premium coraz popularniejsze w firmach
  • Hybrydy i auta elektryczne wyprzedzają diesla?
  • Czy chińskie auta podbiją rynek samochodów firmowych?
  • Jakie marki najchętniej kupują przedsiębiorcy?
  • Jak będzie zmieniał się rynek?

Czym się kierują przedsiębiorcy kupując samochód firmowy?

Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar prognozuje, że w 2025 roku liczba rejestracji nowych aut osobowych wzrośnie do 585 tysięcy. To stanowi wzrost o niemal 5,5 proc. rok do roku. Wyniki te są realizowane w dużej mierze dzięki aktywnym planom zakupowym firm z sektora MŚP.

Co ciekawe, praktycznie wszyscy uczestnicy najnowszego badania EFL zadeklarowali zamiar nabycia auta firmowego w ciągu najbliższych 24 miesięcy. Dokładniej ujmując, 48 proc. ankietowanych ma taki plan jeszcze w bieżącym roku, a pozostałe 52 proc. planuje zakup samochodu do firmy w przyszłym roku. Około 30 proc. przedsiębiorców zamierza nabyć jedno auto, a 39 proc. planuje zakup od dwóch do pięciu pojazdów.

Przedsiębiorcy przy podejmowaniu decyzji o zakupie auta do firmy kierują się rozsądkiem. Oto najważniejsze kryteria wyboru:

  • cena – 70 proc. wskazań,
  • marka – 45 proc. wskazań,
  • wyposażenie – 41 proc. wskazań,
  • rodzaj napędu – 40 proc. wskazań,
  • całkowity przebieg – 38 proc. wskazań.

Skąd przedsiębiorcy pozyskują finansowanie na zakup samochodów firmowych?

Wśród przedsiębiorców najbardziej preferowanym sposobem finansowania zakupu samochodów pozostaje leasing. Tę formę wskazało 62 proc. badanych. Na drugim miejscu plasuje się kredyt, który planuje wykorzystać 32 proc. firm. Na dalszych pozycjach jest także zakup za gotówkę (16 proc.) oraz wynajem długoterminowy (11 proc.). Warto jednak dodać, że część przedsiębiorców korzysta z kilku rozwiązań jednocześnie.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 76% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17. październik 2025 00:31