04.11.2021 / 20:07
StoryEditor

Autonomiczny sklep Carrefour Flash już działa [GALERIA]

Pierwszy autonomiczny sklep Carrefour Flash (fot. Carrefour)
Pierwszy autonomiczny sklep Carrefour Flash (fot. Carrefour)
Pierwszy autonomiczny sklep Carrefour Flash (fot. Carrefour)

Carrefour Flash (fot. Carrefour)

Pierwszy autonomiczny sklep Carrefour Flash (fot. Carrefour)

Carrefour Flash (fot. Carrefour)

Pierwszy autonomiczny sklep Carrefour Flash (fot. Carrefour)

Carrefour Flash (fot. Carrefour)

Pierwszy autonomiczny sklep Carrefour Flash (fot. Carrefour)
Pierwszy autonomiczny sklep Carrefour Flash (fot. Carrefour)
Pierwszy autonomiczny sklep Carrefour Flash (fot. Carrefour)
Pierwszy autonomiczny sklep Carrefour Flash (fot. Carrefour)
24 listopada ruszył w Paryżu pierwszy autonomiczny sklep Carrefour Flash. Francuski operator przygotował jego projekt razem z amerykańską firmą AiFi.

Pełna nazwa nowego konceptu to Carrefour Flash 10/10, co ma być skrótem od sloganu „Zakupy w 10 sekund, płatność w 10 sekund”.

Innowacyjny sklep wystartował w jedenastej dzielnicy Paryża. Jak podaje prnewswire.com, kalifornijski start-up AiFi dostarczył Carrefour’owi technologię, której nigdy wcześniej nie widziano. Dzięki niej placówka handlowa ma zapewnić klientom możliwość zrobienia najszybszych zakupów w historii. Przypomnijmy, że amerykańska firma współpracuje też m.in. z siecią Żabka.

W ofercie Carrefour Flash 10/10 znalazło się prawie 900 indeksów produktowych.

Proces zakupowy nie wiąże się ze skanowaniem żadnych towarów, zaś płatność jest niemal natychmiastowa - klienci nie muszą nawet wyciągać swoich rzeczy z torby. Rozwiązanie ma oszczędzać czas klientów i zapewniać obsługę płynniejszą niż w zwykłym sklepie.

Co więcej, klienci mogą swobodnie wchodzić i wychodzić ze sklepu bez konieczności przechodzenia przez jakąkolwiek bramkę. Nie ma też potrzeby wcześniejszego pobierania aplikacji ani rejestracji. Aby uniknąć ewentualnych niespodzianek – kupujący mogą zobaczyć swoje łączne wydatki w czasie rzeczywistym.

Placówka zatrudnia czterech pracowników, którzy są odpowiedzialni za to, żeby otworzyć sklep i nadzorować jego działanie. Do ich obowiązków należy również utrzymywanie sklepu w porządku, zarządzanie nowymi usługami e-commerce oraz doradzanie klientom.

Całe opisane powyżej doświadczenie zakupowe jest możliwe dzięki 60 kamerom HD, blisko 2000 czujnikom wbudowanym w podłączone półki, algorytmowi interpretacji wszystkich danych oraz autorskiemu systemowi płatności.

Klienci są śledzeni anonimowo, jako wirtualne awatary, które są im przydzielane zaraz po wejściu do sklepu. Produkty, które odbierają, są automatycznie wykrywane, a następnie dodawane do ich wirtualnego koszyka. Po zakończeniu zakupów klienci po prostu zatwierdzają swoje koszyki w kiosku, a następnie płacą zbliżeniowo.

Po zeskanowaniu kodu QR mogą natychmiast otrzymać elektroniczne pokwitowanie. Dla wszystkich klientów, którzy chcą zapłacić gotówką, dostępny jest również automatyczny kiosk kasowy.

14.11.2025 / 12:38
StoryEditor
Eurocash o przyszłości franczyzy: Potrzebujemy nowej narracji - nie tylko handlowej, ale też społecznej [WYWIAD]
Eurocash chce pójść śladem Żabki?

Potrzebujemy nowej narracji – nie tylko handlowej, ale też społecznej. To nie chodzi o romantyzm. To kwestia przetrwania – bo jeśli nie zbudujemy trwałych fundamentów i nie wzmocnimy niezależnego handlu, ten segment po prostu będzie znikał - mówi Tomasz Polański, członek zarządu odpowiedzialny za segment hurtowy w Grupie Eurocash.

Jak Pana zdaniem będzie wyglądać rynek za kilka lat? Obserwujemy przyspieszenie zmian, a sklepy muszą szybko dostosowywać się do nowej rzeczywistości.

Tomasz Polański, G...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14.11.2025 / 14:29
StoryEditor
Eurocash inwestuje w marki własne. Czy 1 mld zł ze sprzedaży private label jest w zasięgu grupy?
Sklepy grupy Eurocash

Eurocash przyspiesza rozwój marek własnych. „Chcemy mocnego wyróżnika” – podkreślają przedstawiciele grupy. W ciągu tego roku firma rozwinęła mocno ofertę private label budując konkurencyjność cenową, a także wyróżniki produktowe, które mają podkreślić unikalność oferty dystrybutora w stosunku do konkurencji, w tym dyskontów takich jak Biedronka, Dino czy Lidl.

Grupa Eurocash w ostatnich miesiącach wyraźnie wzmacnia strategię rozwoju marek własnych. To już nie tylko uzupełnienie półki, ale centralny element budowania przewagi konkure...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25. listopad 2025 20:20