13.07.2018/11:23

Aż 15 proc. konsumentów kupuje dania gotowe codziennie

Coraz większe tempo życia i brak czasu znajdują swoje odzwierciedlenie w rosnącej konsumpcji dań gotowych. Odpowiadając na potrzeby konsumentów, producenci żywności rozbudowują segment convenience, dzięki czemu na sklepowych półkach znajdziemy już bardzo szeroką gamę wyrobów z tej kategorii. Badanie nt. konsumpcji dań gotowych, zrealizowane na zlecenie marki Konspol, pokazało kto najczęściej po nie sięga oraz jakie produkty cieszą się największą popularnością.

Wyniki raportu zrealizowanego na zlecenie marki Konspol dowodzą, że po wszelkiego rodzaju dania gotowe sięgają przedstawiciele obu płci. Mężczyźni robią to jednak częściej niż kobiety – 40 proc. z nich deklaruje zakup dań gotowych 2-3 razy w miesiącu, 33 proc. sięga po nie raz lub kilka razy w tygodniu, a 15 proc.... codziennie! W przypadku kobiet te liczby to odpowiednio: 35 proc., 30 proc. i 14 proc.

Istotnym czynnikiem mającym wpływ na konsumpcję dań gotowych jest również wiek. Z uwagi na intensywny tryb życia, a także specyfikę i główne zalety tej kategorii produktów, najczęściej sięgają po nie ludzie młodzi. Aż 23 proc. osób w wieku 20-29 lat kupuje dania gotowe codziennie lub prawie codziennie, w przypadku osób w wieku 30-39 lat wskaźnik ten wynosi 14 proc., a w przedziale 40-55 lat już tylko 8 proc. Różnice te niwelują się przy okazji mniej regularnej konsumpcji. Raz lub kilka razy w tygodniu dania gotowe są kupowane odpowiednio przez osoby w wieku: 20-29 – 27 proc., 30-39 – 35 proc., 40-55 – 33 proc. ankietowanych.

Czasy, w których dania gotowe kojarzyliśmy wyłącznie z klasycznymi naleśnikami, pierogami czy potrawami w słoikach minęły bezpowrotnie. Sklepowe półki obfitują dziś w wiele rodzajów posiłków: od produktów garmażeryjnych, przez gotowe przekąski aż do pełnych dań. Wszystkie oferują mnogość wariantów smakowych, znacząco wykraczających poza te klasyczne – w sekcji dań gotowych bez trudu znajdziemy dziś bowiem propozycje kuchni nie tylko polskiej, ale również amerykańskiej, meksykańskiej, włoskiej czy azjatyckiej.

Preferencje konsumentów różnią się w tym zakresie w zależności od płci. Okazuję się, że mężczyźni częściej wybierają burgery w bułce, hot-dogi i kiełbaski, natomiast kobiety chętniej wkładają do koszyka tortille, nuggetsy, pierogi, zapiekanki i kotlety panierowane.

Współczesny świat pędzi coraz szybciej. W codziennej gonitwie pomiędzy pracą, domem i wieloma innymi obowiązkami, wielokrotnie brakuje nam czasu na planowanie większych zakupów i samodzielne przygotowywanie posiłków. Dlatego tak chętnie sięgamy po dania gotowe, które są łatwe i szybkie w przygotowaniu, ale także smaczne. Do ich konsumpcji Polaków zachęca bez wątpienia również szeroka oferta producentów, dzięki której mogą niemal bez ograniczeń próbować nowych smaków, urozmaicając swoje menu.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.