11.09.2017/10:00

Bakaliowe przekąski Bakalland

Zmieniający się styl i tempo życia konsumentów bez wątpienia wpływają na ich nawyki żywieniowe. Dziś konsumenci, którzy często nie mają czasu na zjedzenie pełnych posiłków, sięgają po naturalne i przede wszystkim pożywne przekąski. Według statystyk, dzieje się to nawet 5 razy dziennie. W aktualne trendy i potrzeby wpisuje się półka przekąskowa przygotowana przez Bakalland – lidera rynku bakalii.

Przekąski to szeroka kategoria – występują w niej zarówno produkty naturalne, jak i produkty wysoko przetworzone. Większość przekąsek kupowana jest impulsowo. Konsumenci sięgają po przekąski bardzo często - nawet kilka razy dziennie. Zmieniające się trendy wpływają jednak na to, co wybierają. Dziś wielu z nich przy wyborze przekąski kieruje się zdrowiem i naturalnym pochodzeniem produktu. Oczywiście ważne miejsce zajmują również nowe połączenia smakowe, czy też oferowane przez producentów poręczne, jednoporcjowe opakowania. Jak pokazują badania Nielsena 45% konsumentów za bardzo istotne uważa, by przekąski były całkowicie naturalne, bez GMO (44% wskazań) czy sztucznych aromatów (43% wskazań), a także by dostarczały błonnika i białka, przy jednoczesnej niskiej zawartości sodu oraz cukru. W zgodzie z trendami prozdrowotnymi coraz więcej osób zwraca uwagę na to, co je i nie dotyczy to wyłącznie głównych posiłków, ale również tego, co spożywane jest pomiędzy nimi. Kategorią, która doskonale wpisuje się w te tendencje są bakalie, bowiem pochodzące wprost z natury owoce suszone, orzechy czy ziarna, to grupa produktów posiadająca zarówno walory zdrowotne, jak i bogactwo smaków, dające wiele możliwości.

„W naszej ofercie Konsument znajdzie produkty dopasowane do jego potrzeb i upodobań – od klasycznej oferty suszonych owoców, orzechów poprzez kultową mieszankę studencką (dostępną w kilku wariantach smakowych), aż po całkowicie nowe odkrycie w postaci linii bakalii dosmaczanych. To właśnie połączenie popularnych bakalii z uwielbianą przez Konsumentów czekoladą, miodem czy solą nadaje bakaliowej ofercie silnie przekąskowy akcent.” – mówi Ewelina Haraburda, Product Manager Bakalland

Bakalie naturalnie na przekąskę

Jeszcze kilka lat temu, bakalie były wyszukanym dodatkiem do ciast i deserów, które przygotowywane były na świąteczne stoły czy ważne uroczyste spotkania. Dziś ta tendencja ulega zmianie i bakalie stają się również formą przekąski, a także znajdują swoje zastosowanie w przygotowywaniu wytrawnych dań. Wybierane są jako dodatek do zdrowych sałatek lub koktajli. Otwarcie konsumentów na kuchnie świata i nowe smaki spowodowało zmianę nawyków żywieniowych i chęć eksperymentowania w kuchni. Dlatego wśród bakalii przebojem jest suszona w całości żurawina z USA, obecnie rynkowy numer dwa, która popularna jest również w innych kategoriach. Pierwsze miejsce zajmują znane i lubiane przez konsumentów rodzynki. W kategorii bakalii silnie reprezentowane są także popularne „superfoods” w postaci kilkunastu rodzajów orzechów, w tym nerkowca, czy bomb witaminowych takich, jak Złote owoce (miechunka peruwiańska) i jagody goji. Przekąskową półkę wzbogaciły niedawno także inne egzotyczne smaki z tajwańskich plantacji np. suszone w całości plastry mango oraz ananasa. Zarówno owoce suszone jak i chrupiące orzechy oraz ziarna idealnie smakują również w formie miksów produktowych, mających charakter przekąskowy.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.