11.10.2019/07:00

Bartłomiej Wnęk, dyrektor ds. operacyjnych DHL: Przyglądamy się rynkowi e-grocery [WYWIAD]

– Wejście w rynek e-grocery nie byłoby dla nas rewolucyjną zmianą. Jesteśmy do tego przygotowani zarówno, jeżeli chodzi o procesy, jak i samą flotę – mówi Bartłomiej Wnęk, dyrektor ds. operacyjnych w DHL Parcel Polska.

Rynek e-commerce w Polsce ma do końca 2019 roku urosnąć do około 50 mld złotych. Jak Pan widzi potencjał do jego dalszego rozwoju?

Uważam, że obecne tempo wzrostu zostanie utrzymane. Rynek będzie napędzany głównie przez wielkich graczy, którzy oferują konsumentom takie produkty jak odzież czy obuwie. To rzeczy często zamawiane przez Internet, więc zyska na tym również branża logistyczna. Rozwój oznacza dla nas zwiększenie poziomu automatyzacji. Jest to widoczne w naszej nowej, otwartej pod Warszawą jednostce, w której zastosowane technologie odpowiadają na potrzeby rosnącego rynku e-commerce i konieczność dostosowania się do potrzeb odbiorców i nadawców paczek.

Zastosowane rozwiązania dają nam o wiele większą precyzję w sortowaniu przesyłek oraz skracają procesy magazynowe. Dzięki temu rozszerzamy tzw. „okno”, czyli dostępność kuriera w trasie, a jednocześnie jesteśmy w stanie precyzyjnie wskazać klientowi informację, o której godzinie będziemy u niego z przesyłką lub po odbiór towaru. W kolejnych latach powstawanie kolejnych tego typu obiektów będzie normą. W naszym planie jest doposażenie całej sieci w jednostki tej klasy.

Czy branża e-grocery to kierunek, który jest dla Państwa interesujący?

Obserwujemy to co się dzieje na tym rynku i analizujemy aktualne trendy. Jesteśmy przygotowani zarówno, jeżeli chodzi o procesy, jak i samą flotę, aby uruchomić tego rodzaju działalność. Nie byłaby to dla nas rewolucyjna zmiana.

Oczywiście musielibyśmy spełnić pewne wymogi prawne, czyli wdrożyć odpowiednie przepisy sanitarne, ale nie byłby to dla nas problem. Jeżeli produkt jest odpowiednio spakowany, przede wszystkim termicznie, to dalszy proces jest niemal identyczny, jak w przypadku innych przesyłek. Musimy je odebrać i dowieźć w odpowiednie miejsce.

Wejście w branżę e-grocery to w naszym przypadku kwestia decyzji biznesowej. Na razie skupiamy się jednak na tych branżach, w których już jesteśmy obecni.

Konkurencyjne firmy rozwijają sieć swoich automatów paczkowych. InPost ma ich już ponad 5 tys. Swoje urządzenia stawia też Poczta Polska. Państwo również dysponujecie takimi automatami. Jak zamierzacie rozwijać ten moden dostaw?

Aktualnie rozwijamy sieć punktów partnerskich. Stawiamy na nawiązywanie relacji z takimi partnerami jak np. Żabka. Mamy już 7400 jednostek i uruchamiamy kolejne. Ta strategia jest dla nas korzystna przede wszystkim ze względu na jakość i terminowość dostaw oraz same koszty operacyjne.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.