31.10.2016/18:44

Bdsklep.pl ma ochotę na klientów Alma24.pl

Zamknięcie sklepu internetowego alma24.pl nie było dużym zaskoczeniem, ale jest to spora strata dla branży. - Każde takie zdarzenie wpływa negatywnie na cały rynek - mówi Jacek Palec, CEO sklepu internetowego bdsklep.pl.

- Z naszego punktu widzenia każdy podmiot, który poprzez swoją działalność promuje zakupy online produktów z sektora FMCG, przyczynia się do napędzania i rozwoju całej kategorii, co jest korzystne dla wszystkich graczy – wyjaśnia  Jacek Palec.

Podkreśla jednocześnie, że zakończenie działalności przez jeden z podmiotów będących w forpoczcie rynku e-grocery w Polsce nie oznacza automatycznie ograniczenia konsumentom dostępu do zakupów żywnościowych online. - Rynek jest konkurencyjny i daje wiele możliwości wyboru – uważa ekspert. I dodaje, że bdsklep.pl jest w stanie zaoferować dotychczasowym klientom alma24.pl bardzo zbliżoną usługę. 

Patrząc na dzisiejszą sytuację rynkową, zauważamy 3 istotne wyzwania i czynniki wpływające na kondycję branży: Presja cenowa - e-klienci oczekują od sklepów online'owych atrakcyjnych, niższych niż w tradycyjnym markecie cen. Ceny produktów są niezmiennie jednym z podstawowych czynników, które wpływają na decyzję zakupową klientów. Jednak coraz większa ich grupa dostrzega jakościową zmianę, jaką niesie ewolucja zwyczajów zakupowych i odzyskiwanie czasu na inne aktywności. Dlatego też w tym miejscu patrzymy z dużym optymizmem w przyszłość.Efektywny model biznesowy – konieczne jest znalezienie i wdrożenie takich rozwiązań, które zapewnią stabilność przy szybkim skalowaniu biznesu na tym dynamicznie rozwijającym się rynku. Z tej perspektywy włączenie do asortymentu bdsklep.pl produktów świeżych jest pomysłem ryzykownym i nieopłacalnym.Logistyka – to olbrzymie koszty oraz nieustanna inwestycja. Odpowiednie zarządzanie nią to kluczowy czynnik do obniżenia kosztów prowadzenia działalności przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości usług, których oczekują klienci.

- Jako gracz na rynku e-grocery obserwujemy bacznie to, co się dzieje i sami się mierzymy z powyższymi wyzwaniami. Dlatego staramy się nie tylko zaskakiwać bardzo szerokim portfolio produktowym (140 tys. artykułów), ale także zwracamy uwagę na ich jakość – oferujemy tylko znane, sprawdzone marki. Warto także zaznaczyć, że dzięki korzystaniu z zewnętrznych dostawców usług logistycznych, możemy nie tylko kontrolować wydatki, ale dotrzeć w dowolne miejsce na terenie Polski i Europy – wylicza Jacek Palec.

I podkreśla, że rynek zakupów online będzie nadal rósł i bardzo możliwe, że w coraz szybszym tempie. - To zjawisko należące do kategorii tych, które wprowadziły prawdziwą rewolucję w codziennym życiu ludzi. A tak głębokich zmian już nie da się zatrzymać. 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.