03.03.2016 / 15:59
StoryEditor

Biedronka coraz bliżej 20 proc. udziału w rynku

Według danych firmy GFK udziały Biedronki w polskim rynku detalicznym wzrosły w 2015 r. o 1,7 p.p. do 18,6 proc.

Biedronka zwiększyła udziały w rynku dzięki rozwojowi sieci sklepów, których otworzyła ponad 100 (80 placówek netto), koncentrując się na dużych aglomeracjach miejskich, a także...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 52% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.09.2025 / 12:53
StoryEditor
Sinsay uruchamia platformę marketplace. Czy Allegro powinno się obawiać projektu Grupy LPP?
Strategia LPP opiera się na wykorzystaniu przewagi konkurencyjnej marki Sinsay, z najsilniejszą na rynku platformą omnichannelową, która integruje rozbudowaną sieć sprzedaży i rosnący na znaczeniu kanał online, w tym najpopularniejszą w branży aplikację mobilną i program lojalnościowy

Gdański koncern odzieżowy LPP, właściciel marek Cropp, House, Mohito, Reserved i Sinsay, przygotowuje się do uruchomienia platformy marketplace, na której już wkrótce mogą pojawić się tysiące sprzedawców z branży odzieżowej, lifestyle, beauty i innych. Czy projekt ma potencjał, by stać się jednym z kluczowych platform e-commerce w Polsce?

LPP uruchomi własną platformę marketplace

Firma LPP pracuje nad uruchomieniem własnej platformy marketplace, która może stać się kanałem sprzedaży dla wielu firm z różnych b...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.09.2025 / 16:08
StoryEditor
„System kaucyjny uderzy w konsumentów, firmy i budżet”. Branża alarmuje premiera
Branża ostrzega premiera. ”System kaucyjny uderzy w nas i w budżet państwa” (fot. Canva)

Producenci napojów apelują do premiera Donalda Tuska, aby wyłączył szklane butelki wielokrotnego użytku z systemu kaucyjnego, który ma wejść w życie 1 października. – Będą to ogromne straty dla branży, ale także dla budżetu państwa – uważają przedstawiciele sektora. Twierdzą także, że na zmiany nie jest za późno.

W artykule przeczytasz:

  • Nowy system kaucyjny uderzy w producentów napojów?
  • Branża: obecny system kaucyjny dobrze działa od 30 lat. Teraz zostanie zburzony
  • Koszty logistyki znacznie wzrosną
  • Klient poczuje się oszukany
  • Co według branży trzeba zmienić i czy na zmiany nie jest za późno?

Nowy system kaucyjny uderzy w producentów napojów?

Przedstawiciele producentów napojów wystosowali wspólny apel do premiera w sprawie systemu kaucyjnego. Swoje argumenty przedstawili podczas konferencji o znamiennym tytule: „Jak nowy system kaucyjny zniszczy systemy butelek szklanych wielokrotnego użytku”.

W konferencji uczestniczyli:

  • Dariusz Lizak, prezes Krajowej Izby Gospodarczej „Przemysł Rozlewniczy”.
  • Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny Związku Pracodawców Przemysły Piwowarskiego – Browary Polskie;
  • Marek Gancarczyk, wiceprezes spółki Naturalna Woda Mineralna Piwniczanka;
  • Hubert Buksowicz, właściciel Browaru Jabłonowo, członek zarządu Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich.

– Apelujemy do rządu, do premiera Donalda Tuska oraz minister Pauliny Hennig-Kloski, aby pozostawić obecny system zwrotu butelek wielokrotnego użytku. Żeby nie wtłaczać go w nowy system kaucyjny – mówił Dariusz Lizak, prezes Krajowej Izby Gospodarczej „Przemysł Rozlewniczy”.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 81% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. wrzesień 2025 13:14