20.02.2020/21:17

Biedronka do końca roku rozrośnie się do 3100 sklepów i zmodernizuje 250 placówek

Do końca grudnia sieć Biedronka będzie posiadać już ponad 3100 dyskontów w całej Polsce, jeśli tylko uda jej się zrealizować cele wyznaczone na 2020 rok.

Przy okazji czwartkowej publikacji wyników Grupy Jeronimo Martins za 2019 r. (więcej na ten temat w innym artykule) dowiedzieliśmy się, jak wyglądają najbliższe plany lidera rynku spożywczego w Polsce. Biedronka, która zakończyła miniony rok z liczbą 3002 sklepów, zamierza do końca tego roku urosnąć o 100 kolejnych placówek w ujęciu netto. 60 proc. z nowych sklepów ruszy w standardowym formacie, a reszta - w mniejszym.

Jeronimo Martins nie zdradziło, ile wyniosą nakłady na inwestycje Biedronki w 2020 r., ale wiemy, że na poziomie całej grupy kształtować będą się na poziomie 700-750 mln euro wobec 678 mln euro w ubiegłym roku i 658 mln euro jeszcze rok wcześniej. Dowiedzieliśmy się też, że w minionym roku na inwestycje w sam tylko rozwój Biedronki przeznaczono 388 mln euro.

W 2019 r. Biedronka otworzyła 128 nowych sklepów, w tym 33 w mniejszym formacie. Zamknęła natomiast 26 placówek. Pozwoliło to w skali pełnego roku poszerzyć sieć z 2900 sklepów do 3002 punktów handlowych na koniec grudnia.

Biedronka, która gruntownie zmodernizowała w minionym roku 252 sklepy, ma podobny plan na bieżący rok. Właściciel sieci poinformował, że refurbishment po raz kolejny obejmie ok. 250 placówek.

Proces modernizacji sklepów dyskontera jest już mocno zaawansowany. Spośród 3002 sklepów Biedronki mniej więcej połowa to placówki odświeżone lub otwarte w minionych pięciu latach.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.