23.03.2016/13:22

Biedronka i Lidl: podobieństwa i różnice

Lidl, oczywiście oprócz tego, że ma w ofercie produkty spożywcze, stawia także na tekstylia, podczas gdy dla Biedronki liczy się przede wszystkim oferta FMCG. W niemieckiej sieci klient znajdzie przede wszystkim wyroby importowane, a w portugalskiej – głównie polskie.

Lidla wyróżnia bardzo sztywny i ujednolicony układ sklepu, zaś Biedronka musi dostosowywać organizację placówki do możliwości danej lokalizacji. W Jeronimo Martins otwarcie przyznają, że w ich sklepach robienie zakupów powinno być wygodne, dlatego obok wózków przy kasach stoją koszyki ułatwiające szybkie zakupy. Lidl, oferując klientom wyłącznie wózki, oczekuje, że zakupy będą o wiele większe.

Obie sieci robią wiele, by upodobnić się do supermarketu. I tak tuż po wejściu do sali sprzedaży kuszą konsumentów głównie produkty świeże. W przypadku Lidla to przede wszystkim pieczywo, dla Biedronki zaś bardziej liczą się warzywa i owoce. Za nimi znajduje się dział mięsny, zaś przy tylnej ścianie sklepu – nabiał. Na środku znajdziemy produkty suche, zaś przy lewej ścianie soki i napoje. Mamy tu więc do czynienia z klasycznym już modelem supermarketu.

W ślad za takimi planogramami idzie odpowiedni przekaz do klientów. Obie sieci informują już nie tylko o niskich cenach, ale i o jakości oferty handlowej. Obie organizują też akcje tematyczne i stawiają na artykuły sezonowe. Zauważalne jest, że w sprzedaży jest więcej produktów chemiczno-kosmetycznych. Firma badawcza Market Side wyliczyła, że łączna powierzchnia handlowa, na której Lidl i Biedronka oferują ten asortyment, to już dwie trzecie powierzchni Rossmanna, największej w Polsce sieci drogeryjnej. (WN)

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.