Biedronka i Lidl walczą o portfele młodych Polaków. Na razie wygrywa Biedronka
Z obserwacji firmy Proxi.cloud, przeprowadzonych na próbie ponad 200 tys. konsumentów, wynika, że młody użytkownik smartfona pojawia się w Lidlu średnio 2,5 razy na kwartał, a w Biedronce – 3,5. Ponad połowa badanych klientów niemieckiej sieci bywa w jej sklepie tylko raz. 27 proc. odbywa trzy lub więcej wizyt, a 19 proc. – dwie. U konkurencji pojedyncze odwiedziny dot. 42 proc. analizowanych osób. 39 proc. jest tam trzy albo więcej razy, a 19 proc. – dwa. Najwięcej młodych ludzi zjawia się w placówkach obu sieci dokładnie w tych samych godzinach, tj. od 15.00 do 16.00 w dni powszednie i od 10.00 do 12.00 w weekendy. Najaktywniejsi są mieszkańcy trzech województw – śląskiego, mazowieckiego i wielkopolskiego.
Pozostało jeszcze 89% tekstu.
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit 8 bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.
Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus
Posiadasz subskrybcję? Zaloguj się.
-
Dostęp 30 dni19.99 zł - 30 dni
-
Prenumerata roczna WH Plus399.99 zł - 365 dni
- Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
- Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
- Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich
- 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
- Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
- Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
- Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
- Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
2 komentarze
-
01.07.2019
Amman ma rację. Dodam od siebie, że pisząc artykuł dobrze jest sprawdzić ile jest sklepów jednej i drugiej sieci, a nie ślepo posługiwać się średnią. Warto pamiętać, że biedronek w Polsce jest ponad 4 x więcej niż sklepów lidl. Zakładam, że średnia odnosi się do wszystkich sklepów danej sieci, a nie porównujemy młodych mających zbliżone szanse odwiedzenia sklepów jednej vs drugiej sieci. W takiej sytuacji 3.5 (B) vs 2.5 (L) na kwartał wygląda zupełnie inaczej, a wniosek może być odwrotny do zaprezentowanego w artykule. Garbage in, garbage out. Niestety niektóre konkluzje ekspertów są oparte o błędne dane lub są błędną interpretacją, ewentualnie są na wyrost. Inna kwestia to próba ("klient, który aktywnie korzysta ze smartfona", "badano młodych łowców promocji") w oparciu dane pasywne i geolokalizację tel. Wniosek - z artykułu i komentarzy niestety niewiele wynika
-
28.06.2019
Tu chodzi o zwykłą statystykę. Proporcja Biedronek do Lidlów jest miażdżąca ilościowo. Sam, gdybym mógł, to robiłbym zakupy w Lidlu, ale musiałbym się fatygować na tyle daleko, że mi się nie chce. A Biedronki pod nosem mam 4 w promieniu 10 minut spacerem.
4