05.02.2021/08:35

Biedronka i Lidl wśród największych reklamodawców telewizyjnych w styczniu 2021 roku

Tylko dwie sieci handlowe znalazły się na liście 20 największych telewizyjnych reklamodawców branży spożywczej w styczniu 2021 roku. Na piątym miejscu zestawienia sporządzonego przez firmę Nielsen znalazł się Lidl Polska, natomiast dopiero na 19. Miejscu uplasował się  właściciel sieci Biedronka i Hebe.

Według danych cennikowych Biedronka i Lidl wydały na reklamę telewizyjną w styczniu 2021 roku o około 36 proc. więcej niż rok wcześniej, w sumie było to 65 mln zł. Wydatki reklamowe sieci Lidl Polska wyniosły niemal 45 mln zł wobec 32 mln zł rok wcześniej, natomiast Jeronimo Martins ponad 20 mln zł wobec prawie 15 mln zł w styczniu 2020 roku.

Budżety reklamowe Jeronimo Martins i Lidl Polska stanowiły zaledwie 7,5 proc. wydatków dwudziestu najsilniej reklamujących się firm w Polsce. Najwięcej pieniędzy na reklamę przeznacza branża farmaceutyczna. W grupie największych reklamodawców stanowi aż 60 proc. W telewizji dominują reklamy Aflofarmu, Polpharmy i Natur Produkt Pharmy.

Producenci z branży FMCG wydali na reklamę w styczniu niemal 200 mln zł, o 16 proc. więcej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Ich wydatki stanowiły prawie 30 proc. kwot przeznaczonych na spoty reklamowe przez największych reklamodawców.

Wśród producentów najintensywniej reklamowały się w styczniu 2021 r. firmy Procter& Gamble (45 mln zł), Ferrero (42,5 mln zł) i Nestle (34,2 mln zł).

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także