01.08.2016/13:35

Biedronka, Lidl i Kaufland wzbudzają największe zaufanie

Z raportu „Sieci handlowe oczami Polaków” przygotowanego przez Procontent wynika, że czołówkę sklepów cieszących się największym zaufaniem stanowią Biedronka, Lidl i Kaufland.

Jak pokazują badania przeprowadzone w ciągu kilku ostatnich lat przez niezależne instytuty badawcze, Biedronka niezmiennie cieszy się największym zaufaniem wśród Polaków – aż 65 proc. z nas wskazało właśnie taką odpowiedź. Sieć sklepów należąca do spółki akcyjnej Jeronimo Martins jest także jedną z najchętniej odwiedzanych w Polsce. Nie bez znaczenia w tym wypadku pozostaje fakt, iż jest to również jedna z marek z największą liczbą lokalizacji – na koniec 2015 roku Jeronimo Martins mogło pochwalić się 2667 sklepami na terenie kraju.

Na kolejnych miejscach w rankingu zaufania został wskazany Lidl (48 proc.), który na początku 2015 roku miał 550 sklepów oraz Kaufland (35 proc.) z około 190 puntami handlowymi w Polsce.

Czy to oznacza, że miarą wiarygodności dla Polaków jest liczba placówek? Zdaniem ekspertów z Procontent, przykład proximity supermarket, czyli sklepów w pobliżu miejsca zamieszkania lub pracy, przeczy temu. Najmniejszą wiarygodnością wśród klientów może pochwalić się istniejący na polskim rynku od 2009 roku Freshmarket (obecnie ponad 500 sklepów). Według danych raportu „Sieci handlowe oczami Polaków”, jedynie 6 proc. badanych wskazało go jako godny zaufania.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.