10.04.2020/08:39

Biedronka najbardziej zyskała wizerunkowo w czasie epidemii [BADANIE]

Sieć Biedronka najbardziej zyskała w oczach konsumentów w ostatnich czterech tygodniach. Sporo zyskał też Carrefour. Najbardziej stracił Lidl – to wyniki najnowszego badania YouGov BrandIndex, przeprowadzonego przez agencję Inquiry.

Minął miesiąc od zanotowania pierwszego przypadku koronawirusa w Polsce. Z początkiem marca wraz z rozwojem pandemii rozpoczął się bardzo trudny okres dla wielu firm, w tym również dla sieci handlowych. Początkowo sklepy spożywcze musiały się zmierzyć z masowym wykupywaniem towarów przez robiących zapasy klientów. Półki opustoszały, w wielu placówkach brakowało najpopularniejszych w tym czasie produktów: makaronu, kaszy, mleka czy papieru toaletowego. Kolejne dni wiązały się z koniecznością sprostania specjalnym wymogom sanitarnym – dezynfekcji placówek oraz koszyków, założenia osłon z pleksi oddzielających sprzedawców i kasjerów od obsługiwanych klientów, wydzielenia stref ochronnych czy ograniczeniu liczby osób przebywających w tym samym czasie w sklepie. Czy starania i wysiłki sklepów, aby klienci bezpiecznie mogli zaopatrywać się w najpotrzebniejsze produkty spożywcze i higieniczne, zostały docenione przez konsumentów?

Agencja badawcza Inquiry sprawdziła, jak sieci spożywcze zostały ocenione w skali ogólnopolskiej. W badaniu YouGov BrandIndex widzimy, że nastroje konsumenckie zmieniają się dosłownie z dnia na dzień. Zakupy spożywcze w obecnych warunkach mogą być frustrującym przeżyciem dla klientów, co odbiło się na wielu markach. Najlepiej w tym okresie poradziła sobie Biedronka, której wizerunek uległ w ciągu ostatnich 4 tygodni wyraźnej poprawie.

W tabeli podajemy ranking pokazujący wyniki dla wskaźnika Opinia w badaniu YouGov BrandIndex w okresie 5 marca – 2 kwietnia 2020 r. czyli od nastania pandemii w Polsce w porównaniu z okresem 4 tygodnie wcześniej (5 lutego - 4 marca 2020). Wskaźnik Opinia to różnica wskazań pozytywnych i negatywnych w odpowiedzi na pytanie „Wskaż sklepy, o których masz pozytywną/negatywną opinię”. Pozwala on ocenić ogólne nastawienie do marki wśród konsumentów. Wynik Biedronki w tym okresie wzrósł o 6,2 p.p., co nawet w normalnych warunkach byłoby ogromnym osiągnięciem.

– Jako największa sieć handlowa w Polsce realizujemy ważną misję, jaką jest dostarczanie wszystkim Polakom najpotrzebniejszych produktów spożywczych. Nasze działania dostosowujemy do aktualnych okoliczności, dlatego w ostatnich tygodniach, w ponad 3000 sklepów Biedronka pojawiło się wiele rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo zarówno klientów, jak i naszych pracowników. W tym miejscu warto wspomnieć m.in. o programie „Czas na pomaganie seniorom 65+”, którego celem jest łączenie wolontariuszy z osobami, które w tych trudnych dniach, najbardziej potrzebują naszego wsparcia, czyli seniorami. Bardzo dziękujemy wszystkim klientom, którzy docenili nasze starania oraz zauważyli zmiany, które wprowadziliśmy właśnie z myślą o nich – mówi Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji z sieci Biedronka

Inquiry jest polską agencją badań rynku. Od 2019 r. Inquiry współpracuje z międzynarodową firmą YouGov oferującą zaawansowane narzędzia analityczne, będąc jej wyłącznym przedstawicielem w Polsce.

Badanie YouGov BrandIndex realizowane jest metodą CAWI w sposób ciągły na reprezentatywnej próbie 700 dorosłych Polaków miesięcznie i obejmuje 16 wskaźników monitorujących kondycję marki.

Dodaj komentarz

4 komentarze

  • gość 14.04.2020

    Kupili badania, to zyskała! nikt już nie wierzy w te bzdury popularyzowane przez media i min. przez WH. Marzy mi się taki dzień w tym kraju,kiedy nikt nie napisze o Biedrze , a jeżeli to poda prawdzie opinie o tej zachłannej sieci,rujnującej polski handel.

  • fff 11.04.2020

    Czym? Słodkimi tekstami w radiu i telewizji?

  • mam inne spostrzeżenia 10.04.2020

    Część druga... Zapas rękawiczek w Lidlu i Aldi - czyli dbają aby były na bieżąco - w Biedronce braki poważne - zarazem w Aldi dodatkowo przed wejściem prośba o użycie środka do odkażania w płynie. Ważne - tym bardziej teraz - porządek jak zawsze na sklepie w Lidlu i Aldi - w Biedronce bez zmian bałagan, chaos, brak miejsca, paskudne sklepy, bez końca sprzedaż i oszukiwanie, produkty śmieciowe - jak ja mam polubić Biedronkę skoro jest taka podła, zachłanna, i we wszystkim wypada najgorzej - nawet podczas tych obostrzeń działa jak zawsze - czyli jest podła i zachłanna, szkodliwa dla ludzi którzy kupują tam ich śmieciowe produkty, niszczy polską gospodarkę - i tak dalej - bardzo mało tego co dobre od Biedronki...

  • mam inne spostrzeżenia 10.04.2020

    Mam inne spostrzeżenia w sprawie artykułu na moim ulubionym najlepszym, chyba też jedynym takim czyli portalu Wiadomości Handlowe! Nie wiem być może ten szkodnik największy w naszym kraju, rujnujący najbardziej też polską gospodarkę, mający największy odsetek produktów śmieciowych produktów własnych i też normalnych jako nie nadających się do spożycia, bardziej tylko jako śmieciowe, też najbardziej podły i zuchwały gdyż sprzedaje marne najgorsze produkty które nie powinny być dopuszczone do sprzedaży dla ludzi - i tak dalej czyli Biedronka! Zatem byłem poproszony o zakup produktu z Biedronki - nie było nigdzie rękawiczek jednorazowych, nie pilnowano regularnie kolejności osób wchodzących więc mogło wejść sobie więcej osób w jednym momencie, nie było kolejek za bardzo do sklepu. Natomiast będąc w Lidlu i Aldi zawsze przeważnie kolejki, czekasz znacznie dłużej niż do śmieciowej podłej zachłannej Biedronki... Koniec części pierwszej...

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.