13.09.2016/20:18

Biedronka odgryza się Lidlowi za akcję ze Świeżakami: To my jesteśmy liderem w sprzedaży produktów świeżych

Akcja lojalnościowa Gang Świeżaków jest elementem promującym kartę Moja Biedronka. Dzisiaj pojawiły się doniesienia dotyczące tego, że Biedronka skopiowała pomysł na Świeżaki od portugalskiego oddziału sieci Lidl. Okazuje się, że ani Biedronka, ani Lidl nie są właścicielami pomysłu na tę akcję, a jest nim agencja marketingu lojalnościowego TCC, która podobny koncept promocyjny realizowała już w 24 krajach na całym świecie.

Akcja „Gang Świeżaków”, a raczej podobne akcje były już realizowane, m.in. w sieci Billa w Czechach, Rosji, Austrii i na Ukrainie (2012 i 2014 rok), sieci Carrefour w Hiszpanii (2012 i 2013 rok), sieci Penny (Niemcy, Węgry, Rumunia, 2013-2016 rok), sieci SPAR w Chinach (2014 rok), czy w sieci Fruit & Veg w Republice Południowej Afryki (2016 rok) i w wielu innych.

Jak podkreślają przedstawiciele firmy Jeronimo Martins „akcja prowadzona obecnie w sieci Biedronka jest realizowana we współpracy z międzynarodową  agencją marketingu lojalnościowego TCC, która jest autorem koncepcji tej akcji i posiada wszystkie prawa do jej realizacji. Akcje oparte na podobnej koncepcji TCC przeprowadza od kilku lat, w wielu krajach i we współpracy z różnymi sieciami handlowymi. Ogółem do tej pory przeprowadzono 60 takich kampanii w 24 krajach na całym świecie.”

Co więcej – jak podkreślają przedstawiciele sieci – Biedronka w Polsce realizuje akcję „Gang Świeżaków” w sposób innowacyjny, „poprzez premiowanie dodatkowymi punktami zakupu warzyw i owoców oraz użycie karty lojalnościowej. W ten sposób wzbogacamy pierwotny mechanizm koncepcji realizowany w innych krajach i kontynuujemy wyróżnienie w naszej ofercie kategorii produktów świeżych, które przede wszystkim pochodzą od polskich producentów.“

Jak zapewniają przedstawiciele Jeronimo Martins „Biedronka ma obecnie wyłączne prawo do realizacji takiej akcji w Polsce w oparciu o umowę z TCC, która gwarantuje możliwość przeprowadzenia takiej kampanii na rynku polskim, z poszanowaniem dla wszelkich praw osób trzecich. Ponadto, prawa do nazwy „Gang Świeżaków” w Polsce na wyłączność należą do naszej spółki.”

Akcja ze Świeżakami – jak twierdzą przedstawiciele Biedronki - jest pomysłem, który w naturalny sposób uzupełnia dotychczas prowadzone działania sieci w Polsce. I dodają, że Biedronka „jest niekwestionowanym liderem w sprzedaży produktów świeżych, stawiając na najwyższą jakość m.in. oferowanych owoców i warzyw i promując ich spożycie, zwłaszcza wśród najmłodszych.”

Biedronka to sieć prawie 2700 sklepów, które działają w ponad 1000 miejscowości w całej Polsce.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.