Biedronka obniża ilość cukru, soli i tłuszczu w marce własnej
Sieć Biedronka obniżyła w pierwszej połowie br. w oferowanych pod marką własna produktach zawartość tłuszczu, cukru oraz soli. Łącznie udało się wyeliminować ze sprzedażye 27 ton tłuszczu, 20 ton cukru oraz 2 tony soli.
Jak poinformowały władze grupy Jeronimo Martins, operatora dyskontera, redukcja tych substancji była elementem wdrażanego przez detalistę programu zmiany składników produktów, w celu poniesienia ich wartości dietetycznej. Jak ujawnili przedstawiciele lidera polskiego handlu, od stycznia do czerwca br. w sklepach Biedronki pojawiło się 17 produktów bez glutenu. Poszerzona też została oferta towarów nie zawierających laktozy.
Z raportu grupy JM za 2015 r. wynika, że łącznie w swoich sklepach w Portugalii, w Polsce i Kolumbii detalista obniżył w ub.r. w oferowanych produktach zawartość cukru o 298 ton, soli o 74 tony oraz tłuszczu o 54 tony. - W ub.r. w Biedronce zmianie składu podlegały 45 produkty spożywcze, z których wyeliminowano m.in. substancje pochodzenia syntetycznego, konserwanty oraz zredukowana została zawartość tłuszczu, cukru oraz soli. Pierwszy składnik obniżyliśmy odpowiednio o 11 ton, drugi o 274 ton, natomiast trzeci o 70 ton – poinformowały władze grupy JM.