21.09.2018 / 13:10
StoryEditor

Biedronka: Towar, który kupiono w celu odebrania naklejek nie podlega zwrotowi

Gang Słodziaków (fot. KK)
Gang Słodziaków na nowo rozkręcił "naklejkowe szaleństwo" w Biedronkach. Tymczasem, jak podaje bankier.pl, sklepy zaczęły informować o utracie prawa do zwrotu towarów, za które otrzymano przy zakupie naklejki.

Taka informacja wynika m.in. z regulaminu akcji. Jak podaje portal, jest to zgodne z prawem - bo możliwość zwrotu nieuszkodzonego towaru zależy wyłącznie od dobrej woli właśc...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 54% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.09.2025 / 12:42
StoryEditor
Tomasz Suligowski, OK Operator Kaucyjny: Producenci rozważają przesunięcie wejścia do systemu ze względu na wysokie koszty
Tomasz Suligowski, OK Operator Kaucyjny (fot. Wh)

Szef operatora systemu kaucyjnego mówi o technologicznych przygotowaniach do wdrożenia systemu kaucyjnego w Polsce. Mówi również o tym, jak operator, za którym stoi właściciel Lidla i Kauflandu, korzysta z doświadczeń kaucyjnych na innych rynkach.

Zobacz rozmowę z Tomaszem Suligowskim:

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 10% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03.09.2025 / 12:38
StoryEditor
Sklepy Intermarché i Bricomarché przechodzą na dzieci. Jak działa sukcesja franczyzy?
Sklepy Intermarche i Bricomarche przechodzą na dzieci. Jak wygląda sukcesja franczyzy w Grupie Muszkieterów? (Fot. Grupa Muszkieterów)

Sukcesja jest jednym w ważniejszych problemów przedsiębiorców w Polsce. Dotyczy to także handlu. A jak wygląda sukcesja sklepów Intermarché i Bricomarché? Właśnie doszło do dwóch takich przypadków.

W artykule przeczytasz:

  • Sukcesja franczyzy w Grupie Muszkieterów
  • Sukcesja dwóch sklepów: Intermarché w Skwierzynie i Bricomarché w Tczewie
  • Szkolenia dla nowych właściciel sklepów
  • Ponad 5,5 mld zł przychodu Grupy Muszkieterów w Polsce w I półroczu 2025

Sukcesja franczyzy w Grupie Muszkieterów

Przekazanie biznesu kolejnemu pokoleniu to kluczowy moment w życiu każdego przedsiębiorcy. A sukcesja to jedna z możliwych dróg wejścia w posiadanie sklepu Intermarché lub Bricomarché.

– Jest to opcja, na którą coraz chętniej decydują się wieloletni przedsiębiorcy, gotowi przejść na zasłużoną emeryturę. Z jednej strony pozwala na zachowanie ciągłości działania punktów sprzedaży, a z drugiej na uniknięcie bolesnego rozstania z owocami ciężkiej pracy – wskazuje Grupa Muszkieterów.

Sukcesja dwóch sklepów: Intermarché w Skwierzynie i Bricomarché w Tczewie

Ostatnio dwie rodziny oficjalnie dokonały formalnych przekazań swoich supermarketów w Grupie Muszkieterów:

  • Intermarché w Skwierzynie od teraz będą prowadzić Małgorzata Wesoły-Kujawski i Krzysztof Kujawski. Sklep przejęli po ojcu pani Małgorzaty, który prowadził supermarket przez ostatnich 19 lat.
  • Bricomarché w Tczewie przejął Jacek Freitag. Wcześniej ten sklep przez 18 lat prowadziła jego mama.

Obie historie to doskonałe przykłady tego, jak sukcesja rodzinna pozwala na płynne przejęcie zarządzania, z zachowaniem doświadczenia i wiedzy poprzedników.

– Funkcjonujące sklepy zostają w rodzinach, umożliwiając nowym właścicielom konsultowanie się i korzystanie z doświadczenia poprzedników – podkreśla Grupa Muszkieterów.

Szkolenia dla nowych właściciel sklepów

Choć sukcesja to naturalny sposób wejścia do Grupy, przyszli przedsiębiorcy nie są zwolnieni z wymagań. Muszą przejść pełny cykl szkoleń, odbyć staż w sklepie i zdać egzamin uprawniający do pełnego wstąpienia w szeregi franczyzobiorców Grupy Muszkieterów.

Dzięki temu, nowy właściciel sklepu, nawet w ramach sukcesji, jest w pełni przygotowany do prowadzenia biznesu, zarządzania zespołem i utrzymywania standardów określanych przez sieć Intermarché i Bricomarché.

Ponad 5,5 mld zł przychodu Grupy Muszkieterów w Polsce w I półroczu 2025

W pierwszym półroczu 2025 roku sieci Bricomarché i Intermarché - wraz ze stacjami paliw funkcjonującymi przy punktach sprzedaży - osiągnęły łączne obroty przekraczające 5,5 mld zł, co oznacza wzrost o 4,8 proc. rok do roku.

Grupa przekroczyła pułap 400 sklepów w Polsce, rozbudowała zaplecze logistyczne oraz kontynuowała modernizację placówek handlowych w nowoczesnych formatach.

Grupa Muszkieterów umacnia model franczyzowy oparty na lokalnej przedsiębiorczości. Na koniec czerwca w jej strukturach działało już 479 niezależnych przedsiębiorców:

  • 220 w Intermarché
  • 259 w Bricomarché. 

– W obliczu zmian rynkowych i postępującej konsolidacji rynku jesteśmy pewni, iż zakres zaoferowanych korzyści przez nasze szyldy Intermarché i Bricomarché stanowi dla niezależnych operatorów realny parasol ochronny i unikalną szansę nie tylko na dalsze funkcjonowanie na rynku, ale przede wszystkim na dalszy ich rozwój - uważa Sławomir Czarnecki, prezes zarządu Grupy Muszkieterów w Polsce.

16. wrzesień 2025 16:17