04.04.2017/16:03

Biedronka wprowadza nową linię produktów premium pod marką własną

Na półkach sklepów Biedronka pojawiła się nowa marka własna z segmentu premium, pod nazwą „Delikatesy kuchni …”. W świątecznej ofercie sieci znalazło się ponad 40 produktów (plus ich różne warianty) , głównie z kategorii wędlin, w tym wędlin dojrzewających, ryb wędzonych, serów, deserów i ciast, przekąsek i dodatków.

To kolejna próba Biedronki wejścia na rynek produktów premium i stworzenia marki, która mogłaby być wspólnym mianownikiem dla wielu kategorii produktowych. Warto przypomnieć, że operator ma jedną nieudaną próbę z marką La Speciale. Przypomnijmy, że w grudniu 2014 r. sieć Biedronka z wprowadzała na rynek szeroką gamę produktów pod nową marką własną premium La Speciale.

Miała ona miała konkurować z innymi produktami private label pozycjonowanymi w tym segmencie: marką DeLuxe sieci Lidl, czy Finest od Tesco, ale także produktami markowymi wysokiej jakości. Wyroby pod tą marką wprowadzane były do sprzedaży na specjalne okazje, np. na Wielkanoc, czy na Boże Narodzenie. Jednak przed świętami Bożego Narodzenia w 2015 r. produkty nie pojawiły się już na półkach sklepów Biedronki.

Według ekspertów, powodem wycofania produktów La Speciale mógł być niezadowalający obrót, a w ślad za tym brak rentowności na tej linii produktowej. Poza tym prawdopodobnie padła ona ofiarą dynamicznej przebudowy asortymentu, jaką mogliśmy obserwować w sklepach Biedronki w 2015 roku.

Warto jednak podkreślić, że produkty premium w nowym wydaniu nie pojawiły się dzisiaj, klienci mogli je spotkać już wcześniej. Doskonałym przykładem jest mrożony homar, którego pod tą właśnie marką Biedronka wprowadziła do sprzedaży w marcu br.

Oferowane przez Biedronkę produkty „Delikatesy kuchni …” zapakowane zostały w czarne, atrakcyjnie wyglądające opakowania, ze złotym logo Biedronki (o ich jakości sieć świadczy własnym znakiem), a także komunikatem o miejscu pochodzenia produktu, np. „Delikatesy kuchni polskiej”, a także delikatesy kuchni hiszpańskiej, włoskiej, holenderskiej, czy portugalskiej. Dzięki wykorzystanym kolorom wyroby nowej marki własnej wizualnie mocno odróżniają się od pozostałych produktów na półkach.

Warto dodać, że Biedronka systematycznie rozwija ofertę produktów luksusowych pod marką własną, przykładem jest słodyczowa marka własna Luximo pod którą można kupić  już kilkanaście produktów takich jak np.: czekolady, praliny, czy ciastka. Marka Luximo ma stanowić uzupełnienie oferty słodyczy dostępnych pod marką Magnetic. Produkty Luximo były mocno eksponowane i promowane w sklepach Biedronki w grudniu ubiegłego roku, w okresie przedświątecznym.

Uwaga!!! Dr inż. Justyna Szymani, dyrektor Działu Rozwoju Jakości i Kontroli Marki Własnej firmy Jeronimo Martins Polska (do, której należy sieć Biedronka) będzie gościem specjalnym 10. Kongresu Rynku FMCG 2017. Justyna Szymani wygłosi prelekcję dotyczącą przyszłości marek własnych. Pełną agendę, formularz rejestracyjny, a także wszystkie potrzebne informacje nt. konferencji można znaleźć na stronie www.kongresrynkufmcg.pl 

KLIKNIJ I ZOBACZ WIĘCEJ!

Jeronimo Martins Polska S.A. jest właścicielem ponad 2720 sklepów Biedronka, które działają w ponad tysiącu miejscowości. Grupa zatrudnia w Polsce zatrudnia 60 tys. pracowników. Od 1995 r. Grupa Jeronimo Martins zainwestowała w Polsce ponad 11 mld zł. 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.