13.09.2016/10:35

Biedronka wzoruje się na akcji Lidla? Przed Gangiem Świeżaków był Gang dos Frescos

Podobna akcja lojalnościowa do tej, która ma obecnie miejsce w Biedronce, przeprowadzona była w przeszłości przez portugalski oddział Lidla - podaje Wirtualna Polska. Biedronka zarzeka się, że jej Gang Świeżaków nie jest ściągnięciem pomysłu od konkurencji, ale prawnicy Lidla i tak zamierzają przyjrzeć się sprawie.

Sieć należąca do Jeronimo Martins tłumaczy, że Gang Świeżaków to koncept marketingowy wymyślony przez agencję TCC, kupiony najpierw przez portugalskiego Lidla - który już dwa lata temu przeprowadził akcję Gang dos Frescos, a rok temu ją powtórzył - a teraz przez Biedronkę. Podobne akcje, z udziałem maskotek warzyw i owoców, zrealizowane zostały ponoć w przeszłości w ponad 20 innych krajach, w tym w Chinach i RPA.

Biedronka odpowiadając na pytania Wirtualnej Polski podkreśla, iż jej umowa z TCC gwarantuje wyłączne prawo do przeprowadzania takiej akcji w Polsce. Oprócz tego Jeronimo Martins posiada prawo do korzystania z nazwy "Gang Świeżaków" na wyłączność na terenie naszego kraju.

Jak zauważa wp.pl, obecnie dyrektorem generalnym Biedronki jest Luis Araujo, który jeszcze do niedawna kierował inną siecią należącą do Jeronimo Martins - portugalską Pingo Doce. Nie ulega zatem wątpliwości, że menedżer Biedronki był dobrze zaznajomiony z konceptem portugalskiego oddziału Lidla.

Kliknij i przeczytaj także:

Dodaj komentarz

6 komentarzy

  • 12345 29.08.2017

    Ale widzicie jak zarabiają ?

  • Galinia 22.10.2016

    Musi być dla Polski nie portugalii

  • dociekliwy 13.09.2016

    Ale numer! Ciekawe czy to tylko inspiracja, czy już PLAGIAT???

  • kamil 13.09.2016

    @robal hahahaha no masz rację ich reklamy z Lisowską chyba nigdy nie zapomnę.

  • robal 13.09.2016

    Dobrze, że nasze polskie firmy przynajmniej mają fantazję i nie muszą ściągać od konkurencji. Taki np. MediaExpert ze swoim włączaniem niskich cen. Nikt ich nie przebije z oryginanością i na pewno na dłuuuugie lata ich zapamiętają wszyscy

  • hahahahaha 13.09.2016

    hahahahahahaha

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.