Biedronka zmienia strategię komunikacyjną. Stawia na promowanie nowości
"Codziennie niskie ceny", główne hasło reklamowe Biedronki, po latach zostało zmienione, a w zasadzie rozszerzone. Nowe hasło promocyjne - "Codziennie nowości, codziennie niskie ceny", pokazuje istotną zmianę w strategii komunikacyjnej sieci. Lider rynku detalicznego w Polsce nie tylko chce zakomunikować Polakom zmiany zachodzące w swoim asortymencie, ale przy okazji odpowiada na hasło Lidla "Co tydzień coś nowego".
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit 8 bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.
Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus
Posiadasz subskrybcję? Zaloguj się.
-
Dostęp 30 dni19.99 zł - 30 dni
-
Prenumerata roczna WH Plus399.99 zł - 365 dni
- Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
- Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
- Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich
- 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
- Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
- Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
- Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
- Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
3 komentarze
-
17.10.2016
cóż, Biedronka prowadzi (niestety) skuteczną politykę zjadania udziału w rynku konkurencji, która najsłabiej się broni- czyli na ogół małych niezrzeszonych sklepów "na rogu" przy równoczesnym przejmowaniu klientów hipermarketów- umiejętnie wykorzystując koniunkturę. Robi to poprzez sukcesywne poszerzanie asortymentu, utrzymywanie względnie niskich marż (produkty najintensywniej promowane jako wabik i budowanie świadomości cen marki) oraz stawianie na znane lokalnie marki/produkty. To, że ci lokalni polscy czy regionalni dostawcy są terroryzowani przez kluczowego odbiorcę presją obniżania cen- na to nikt nie zwraca uwagi. jak i na to, że finalnie odbija się to an standardach produkcji.
Lidl natomiast zbyt długo tkwi w ultra kolonialistycznym podejściu- "pojadę i rzucę im świecidełek z wielkiego świata- tubylcom wystarczy". No otóż to nie wystarcza na szczęście, z Banku Światowego będzie musiało pójść więcej pieniędzy na ekspansję i rozwój, żeby sieć utrzymała swoje wyniki -
14.10.2016
Biedronka ma obecnie najlepiej (z punktu widzenia klientów) dobrany asortyment produktów spożywczych i chemii, składa się on z liderów rynkowych w atrakcyjnych cenach i własnych marek w relatywnie dobrej jakości plus produkty ekologiczne i regionalne gwiazdy ... ten model stara się naśladować Lidl dokładając marketing kuchni świata ... to pozwala im robić takie wzrosty ... i szacunek dla marketingu bo jest to bardzo dobrze przemyślane ... :)
-
13.10.2016
Biedronka wolno się "gotuje" jak żeberka wieprzowe. Upychanie do sklepów co kto da i oczywiście zapłaci to żadna strategia.
11