07.01.2019/12:17

Biedronka zmienia zasady przyznawania premii pracownikom

Od 1 stycznia w sieci Biedronka obowiązują nowe zasady związane naliczaniem i wypłatą wynagrodzeń. Przypomnijmy, że na portalu wiadomoscihandlowe.pl informowaliśmy szczegółowo o zmianach w Biedronce jako pierwsi, już 20 grudnia. Dziś sieć potwierdziła nasze doniesienia w komunikacie prasowym.

CZYTAJ TAKŻE: Biedronka modyfikuje od stycznia system wynagrodzeń [TYLKO U NAS]

Podstawowa zmiana dotyczy premii wypłacanych pracownikom, a uzależnionych od wyników sklepów. W ubiegłym roku wynosiła ona w większości lokalizacji 500 zł brutto kwartalnie. Od 2019 r. - podobnie zresztą jak w roku 2017 - wypłacana będzie co miesiąc, a wyniesie maksymalnie 170 zł brutto.

Oprócz tego nagroda frekwencyjna - wynosząca ostatnio 450, 500 lub 550 zł brutto miesięcznie, nie będzie przepadać pracownikom po pierwszym opuszczonym przez nich dniu pracy w danym miesiącu. Przy jednej nieplanowanej, ale usprawiedliwionej nieobecności w miesiącu pracownik otrzyma 75 proc. premii, a przy dwóch dniach absencji dostanie 50 proc. Skorzystają z tego zarówno pracownicy sklepów, centrów dystrybucyjnych Biedronki, jak i zakładu produkującego zupy.

Biedronka dokonuje też aktualizacji wysokości wynagrodzeń. Pracownicy jak dotąd zarabiający jako podstawę wynagrodzenia minimalną pensję dozwoloną przepisami (2200 zł brutto), zarabiać będą o 50 zł brutto więcej. Waloryzacja była konieczna, ze względu na podwyżkę płacy minimalnej dokonaną przez parlament, która wyniosła właśnie 50 zł.

- Chcemy, by nasz system wynagrodzeń odpowiadał na aktualne potrzeby pracowników i był kształtowany w oparciu o czynniki rynkowe. Podczas tegorocznego przeglądu wynagrodzeń zmodyfikowaliśmy dwa elementy składowe: nagrodę za brak nieplanowanych nieobecności i uznaniową premię powiązaną z wynikami sklepu. Chcemy, aby nasi pracownicy mieli większą szansę na uzyskanie tej nagrody, i co za tym idzie dodatkowe środki finansowe, nawet mimo sporadycznych krótkotrwałych absencji. Z drugiej strony istotne jest dla nas to, by w ocenie ich pracy podkreślać rolę budowania pozytywnego doświadczenia zakupowego klientów – mówi Tomasz Dejtrowski, dyrektor ds. wynagrodzeń i świadczeń w Jeronimo Martins Polska, cytowany w komunikacie.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.