25.07.2018/20:29

Biedronka zwiększa udział w rynku o 2 pp! Jednak zakaz handlu w niedziele uderzył w wyniki sieci

Sprzedaż sieci Biedronka wzrosła w I połowie 2018 r. o 8,6 proc., podczas gdy skonsolidowana sprzedaż całej Grupy Jeronimo Martins wzrosła w tym okresie o 8,7 proc. do 8,4 mld euro, z wynikiem like-for-like na poziomie 4,1 proc. r/r. Jak podkreślają władze firmy, we wszystkich istotnych wskaźnikach odnotowano solidny wzrost, a sieci handlowe działające w ramach grupy zwiększyły udziały w rynku.

EBITDA grupy wzrosła o 7,4 proc. i wyniosła 446 mln euro, po uwzględnieniu dodatkowych kosztów, które były wynikiem wzrostu wynagrodzeń w Biedronce i Pingo Doce. Zysk netto spółki Jeronimo Martins wyniósł 180 mln euro, co stanowi wzrost o 3,9 proc. rok do roku.

Warto podkreślić, że Biedronka wygenerowała 68,4 proc. przychodów Grupy Jeronimo Martins.

W pierwszej połowie roku grupa zainwestowała 295 mln euro, trzymając się harmonogramu inwestycji, zakładającego łączną kwotę nakładów szacowaną na 700-750 mln euro ciągu roku. Na Biedronkę przeznaczono 56 proc. tej kwoty, czyli ok. 160 mln euro.

W analizowanym okresie we wszystkich spółkach otwarto 104 nowe sklepy (sieć zwiększyła się o 80 placówek netto), przy zatrudnieniu 105 358 osób. Liczba pracowników wzrosła o 6600 osób w stosunku do czerwca 2017 r.

Sieć realizuje misję promowania zdrowia, modyfikując receptury produktów marek własnych. W pierwszej połowie roku spółki grupy wyeliminowały z oferowanych towarów ok. 100 ton tłuszczu, ok. 15 ton cukru i ponad 2 tony soli. Firma zapowiedziała dalszą intensywną pracę nad poprawą właściwości odżywczych swoich produktów.

- Nasze spółki w poszczególnych krajach osiągnęły w pierwszej połowie roku dobre wyniki, mimo bardzo konkurencyjnego otoczenia biznesowego. Nasze działania są spójne ze strategią biznesową i skupiają się na realizacji wyznaczonych celów. Sieci handlowe z naszego portfolio w dalszym ciągu koncentrowały się na wzroście sprzedaży i umacnianiu pozycji na poszczególnych rynkach. W pierwszej połowie 2018 r. Biedronka powiększyła swój udział w polskim rynku o 2 pp, co dowodzi elastyczności i odporności na problemy związane z ograniczeniem handlu w niedziele. Mimo trudności wywołanych tymi regulacjami, udało nam się kontynuować systematyczny wzrost sprzedaży. W pełni świadomi czekających nas w przyszłości wyzwań, będziemy nadal pracować nad utrzymaniem zrównoważonego i rentownego wzrostu – skomentował wyniki firmy Pedro Soares dos Santos, prezes i dyrektor generalny Grupy Jeronimo Martins.

W pierwszym półroczu 2018 r. sieć Biedronka osiągnęła 5,76 mld euro przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost rok do roku o 8,6 proc. W II kw. br. sprzedaż największej sieci handlowej w Polsce wyniosła 2,8 mld euro (wzrost o 2,2 proc.). Wzrost LfL w pierwszym półroczu wyniósł 4,5 proc.Sprzedaż w sklepach Biedronki wzrosła w złotówkach w II kw. 2018 roku o 3,3 proc. do 2,839 mld euro. Sprzedaż porównywalna LFL zwiększyła się w tym okresie o 0,6 proc.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.