02.03.2021/14:16

Blitzscaling - strategia Amazon dla polskiego rynku. Kontratak najlepszą bronią na ekspansję amerykańskiego koncernu

- Bez wątpienia pojawienie się Amazona może mieć duży wpływ na rynek. Polscy gracze będę musieli obrać wyraziste strategie – walki o udział w rynku kosztem marży, gdyż należy się spodziewać, że nowy gracz zaatakuje strategią Blitzscaling, czyli maksymalizacji wzrostu bez względu na rentowność co wielokrotnie już czynił i z czego słynie – wskazuje Grzegorz Rudno-Rudziński, partner zarządzający w Unity Group.

- Obroną może być kontratak dużych graczy, także bez zważania na rentowność lub skupienie się na zwiększeniu rentowności koszyka i obniżeniu kosztu pozyskania klienta, aby, godząc się ze spadkiem udziału w rosnącym rynku, zwiększać rentowność – tłumaczy Grzegorz Rudno-Rudziński. Zdaniem eksperta w każdym z przypadków oznacza to zbrojenia technologiczne w obszarze mobile i data driven sales.

- Warto też pamiętać, że Polska jest dla Amazona jednym z wielu rynków, na których działa, i pewnie nie najważniejszym, podczas gdy dla Allegro to rynek pierwszy. To oznacza, że Amazon nie będzie tak dopasowany do potrzeb polskiego rynku, jak dedykowane Polsce Allegro, ale może mieć inne korzyści wynikające z globalnej skali działalności - podsumowuje przedstawiciel Unity Group.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • noname 03.03.2021

    @ Amman. Allegro przygotowane? w którym miejscu?

  • Amman 02.03.2021

    Chyba zamiast blitzkrieg to na razie jest falstart. Allegro chyba jest dobrze przygotowane do walki już od jakiegoś czasu, a na razie na żadną walkę i tak się nie zanosi.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także