06.07.2020/10:51

Bogusław Miszczuk, Sokołów: Sprzedaż przekąsek mięsnych wzrośnie

Ze względu na związane z pandemią restrykcje w życiu społecznym i przemieszczaniu się, okazje do spożycia przekąsek mięsnych zostały mocno ograniczone. Z tym też wiążemy częściowy spadek sprzedaży tych produktów. Przewidujemy jednak, że w miarę znoszenia obostrzeń, ta tendencja się odwróci i sprzedaż przekąsek mięsnych wróci do wcześniejszego poziomu – zauważa w rozmowie z serwisem wiadomoscihandlowe.pl Bogusław Miszczuk, prezes Grupy Sokołów.

Jak wpłynęła pandemia na rynek przekąsek mięsnych?

Rynek przekąsek mięsnych w Polsce jest kategorią rozwojową, jednak - podobnie jak cała branża FMCG – odczuł negatywne skutki pandemii. Zauważalne stało się ograniczenie przez konsumentów zakupów również w tym segmencie. Przekąski mięsne bardzo często są nabywane z myślą o spotkaniach towarzyskich czy rodzinnych, a także podróżach i aktywnościach na świeżym powietrzu – jak spacery, wycieczki. Ze względu na związane z pandemią restrykcje w życiu społecznym i przemieszczaniu się, wszystkie te okazje do spożycia przekąsek mięsnych zostały mocno ograniczone. Z tym też wiążemy częściowy spadek sprzedaży tych produktów. Przewidujemy jednak, że w miarę znoszenia obostrzeń, ta tendencja się odwróci i sprzedaż przekąsek mięsnych wróci do wcześniejszego poziomu.

Czy w tej kategorii obecna jest sezonowość sprzedaży?

Sprzedaż przekąsek mięsnych utrzymuje się na stałym poziomie na przestrzeni całego roku. Sezonowe, kilkuprocentowe wzrosty mogą wystąpić w okresie letnim i w czasie karnawału. Należy jednak podkreślić, że przekąski mięsne są na tyle uniwersalne i mają tak wiele zastosowań, że konsumenci sięgają po nie przez cały rok.

Które rodzaje przekąsek mięsnych cieszą się największym uznaniem?

Z grupy przekąsek mięsnych w Polsce największą popularnością cieszą się kabanosy. Konsumenci doceniają ich smak, wygodę, poręczność, brak konieczności przechowywania w lodówce. To pożywna przekąska, która doskonale sprawdza się w wielu okazjach. Sokołów ma w swojej ofercie szeroki wybór kabanosów, w tym popularną linię Kabanosów międzynarodowych: francuskie, włoskie, polskie, argentyńskie, jak również inspirowane smakami kuchni świata kabanosy Eat’n’Go czy kabanoski z dedykowanej dzieciom linii Sokoliki. Rozwinięciem i uzupełnieniem asortymentu przekąsek mięsnych są inne produkty, w tym przekąski z salami oraz przekąski z suszonej wołowiny, tzw. beef jerky.

Jak wygląda sytuacja w tym segmencie przekąsek mięsnych na świecie? Czy bardzo różni się od tej, którą obserwujemy w Polsce?

Porównując rynek przekąsek mięsnych na świecie z polskim, zaobserwować możemy jedną podstawową różnicę. W innych krajach nie ma tak dużej liczby i rodzajów kabanosów, które w Polsce są niezwykle popularnym produktem. W większości państw, konsumenci preferują przekąski mięsne w formie fermentowanej, dojrzewającej lub tylko suszonej. Najlepszym przykładem jest światowy rynek beef jerky, z licznymi wersjami smakowymi i wieloma bardzo silnymi, międzynarodowymi brandami. Na bazie popularności beef jerky i światowego trendu zdrowego odżywiania, pojawiły się produkty Trail Mix, czyli mieszanki suszonej wołowiny lub wieprzowiny oraz suszonych owoców i orzechów. Kolejnym segmentem, który na świecie cieszy się dużym zainteresowaniem klientów, są mięsne batony proteinowe z dodatkami nasion lub kandyzowanych owoców. Elementem wspólnym rynku światowego i polskiego jest rozwój przekąsek mięsnych na bazie salami. Te przekąski mają formy cienkich batoników, plasterków lub niewielkich kawałków. Dostępność wersji smakowych danych przekąsek różni się jednak w zależności od kraju.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.