Bojący się koronawirusa oceniają wysoko Empik, a ci bez obaw Media Expert
Strach przed koronawirusem wpływa na postrzeganie marek sieci sklepów. Osoby obawiające się zakażenia oceniają wysoko Empik, Ikeę i Castoramę, natomiast nie wykazujący obaw na pierwszych miejscach stawiają Media Expert, Media Markt oraz również Ikeę.
Agencja Inquiry, przeprowadzająca cykliczne badania YouGov BrandIndex, tym razem sprawdziła, jak Polacy postrzegają marki przez pryzmat swoich obaw o zdrowie w dobie pandemii Covid-19. Jak pokazują badania, ankietowani prezentują pełne spektrum postaw wobec koronawirusa – od dużych obaw o własne zdrowie po całkowity brak poczucia zagrożenia.
- Zaczynamy też dostrzegać, że sytuacja się stabilizuje: w ostatniej fali badania COVID-Tracker, zrealizowanej w dniach 8-14 maja, odsetek osób, które uważają że sytuacja się poprawia, wzrósł do 4 proc., co stanowi spadek aż o 19 pp. w stosunku do danych z połowy kwietnia – podaje Inquiry.
W oparciu o badanie YouGov BrandIndex sprawdzono, czy postawy związane z epidemią mają jakiś znaczenie dla wizerunku marek. Od początku pandemii sytuacja na rynku bardzo szybko się zmienia, zależnie od aktualnych nastrojów. Okazuje się, że postawy wobec koronawirusa istotnie różnicują wizerunek wielu marek. Silna zależność występuje między innymi dla marek sklepów, szczególnie w kategorii non-food. Ma to szczególne znaczenie w bieżącej komunikacji w okresie ponownego otwierana handlu.
W tabeli przedstawiamy ranking TOP 5 marek sieci specjalistycznych w okresie od 16 kwietnia 2020 do 15 maja 2020, w podziale na dwie grupy osób – tych, którzy obawiają się zarażenia koronawirusem i tych, którzy zadeklarowali, że się tego nie obawiają. Ranking sporządzono wg wskaźnika BrandIndex, który jest średnią z sześciu ocen wizerunkowych (opinia, jakość, satysfakcja, rekomendacja, wartość, reputacja).
- Widzimy, że osoby obawiające się koronawirusa szczególnie wysoko oceniają sieci Empik, Ikea, Castorama i Decathlon; z kolei ci, którzy nie wykazują takich obaw, cenią sobie przede wszystkim marki Media Expert, Media Markt, a dopiero na dalszych miejscach widzimy IKEA, RTV Euro AGD i Empik.
Przez cały okres pandemii zaobserwowaliśmy duże zmiany w wizerunku sieci sklepów, a także restauracji. Gdy jedne marki aktywnie włączyły się w działania np. na rzecz służby zdrowia czy szycie maseczek, inne pozostały w cieniu. Teraz, gdy placówki handlowe i gastronomiczne otwierają się ponownie, będziemy mieli do czynienia z nową sytuacją na rynku – informuje Inquiry.
Zdaniem Agnieszki Górnickiej, prezes agencji Inquiry, sklepy muszą zadbać nie tylko o środki higieny, ale także komunikować swoje działania. - Choć chcemy wreszcie zrobić zakupy, które odkładaliśmy przez kilka tygodni, nadal znaczna część klientów odwiedzających centra handlowe zwraca dużą uwagę na bezpieczeństwo. Nawet promocje schodzą teraz na dalszy plan. Nasze badania pokazują, że „nowa normalność” jest zupełnie inna, niż stan przed epidemią – komentuje Agnieszka Górnicka.
7 komentarzy
-
15.06.2020
ja ostatnio kupowałem od nich konsole bardzo było bezpiecznie w sklepach rękawiczki i odkażacz
-
31.05.2020
w media expert generalnie nie robię często zakupów ale czasem się zdarzy. Zawsze jak był z czymś problem to pracownicy doradzili coś a sam sklep jest całkiem okej
-
31.05.2020
wiwerna90, jak najbardziej potwierdzam twoje słowa. Zamawiałam u nich sprzęt przez internet i przyszedł błyskawicznie. Nie dośc że świetnie sobie poradzili to jeszcze dołączyli do akcji hot16challenge która wyszła im przekozacko :D
-
30.05.2020
Hm jakoś tak nie rozumiem tego tytułu...Ze wszystkich sklepów rtv agd to wg mnie media expert bardzo dobrze poradziło sobie z całym przejściem na sprzedaż online (bardzo prężnie działało to wszystko sama zamawiałam kilka rzeczy a jeśli już zdarzyły się jakieś małe opóźnienia to po stronie kurierki - wiem bo dzwoniłam i pytałam). Nawet raz byłaam w sklepie stacjonarnie to wszystkie środki higieny, antybakteryjne żele, wszyscy w maseczkach, zachowany dystans no wg mnie radę dali.
-
27.05.2020
zamawiałem kilka rzeczy w media expert w trakcie pandemii i wszystko przyszło na czas sprzęcik świetnie śmiga.
-
26.05.2020
Nie wiem co z tych danych me można wywnioskować. Ludzie siedzący w domu pewnie sprzęt dokupują, a jak siedzą i nie wychodzą to się nie muszą bać. Może i tak jest, ja tam lapka kupiłem i też przewegetowałem, pozdrawiam.
-
20.05.2020
Szkoda, że firma Media Expert realizuje politykę przywłaszczania pieniędzy klientów. Może stąd zasób środków na szczytne akcje marketingowe.
1