18.05.2017/15:17

Bricomarche ruszy z testami e-sklepu pod koniec roku

Należąca Grupy Muszkieterów sieć supermarketów Bricomarche z segmentu dom i ogród od dłuższego czasu pracuje nad projektem sklepu internetowego. Jak dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl testy sklepu internetowego sieci mogą ruszyć pod koniec 2017 r.

Już w 2015 r. władze Grupy Muszkieterów informowały, że firma pracuje nad rozwiązaniami e-commerce dla sieci „dom i ogród”. Marian Słomiak, pełnomocnik zarządu ds. Bricomarché w Polsce podkreślał wtedy, że nie jest to jednak bliska perspektywa.

Dzisiaj sytuacja e-sklepu Bricomarche wydaje się bardziej klarowna, ale zanim projekt ruszy firma chce rozwiązać wszystkie kwestie, które mogą przysporzyć w przyszłości problemów. - Digitalizacja sama w sobie wydaje się być bardzo prosta, natomiast klient oczekuje od internetu jednorodnej oferty. Naszą siłą jest to, że działamy lokalnie i potrafimy różnicować asortyment swoich sklepów w zależności od rynku, na którym funkcjonujemy. Mamy pomysł na wejście on-line z konkretną ofertą handlową, nie tylko po to, aby zaistnieć. Wiele firm prowadzi już swój biznes w internecie, ale wciąż brakuje w nim pełnej oferty handlowej. My dołączymy do e-commerce później, ale za to przygotowani – tłumaczy Marian Słomiak.

Jak zapewnia przedstawiciel sieci Bricomarche, testy projektu mogą ruszyć pod koniec roku. - Myślę, że pod koniec tego roku ruszymy z testami cyfrowego projektu Bricomarche – mówi przedstawiciel Bricomarche.

I wyjaśnia: -  Musimy jednak wziąć pod uwagę specyfikę naszych sklepów stacjonarnych, które są bardzo dobrze zaopatrzone, ale jednocześnie monitorowane smartfonami współczesnych konsumentów. Każda osoba może dziś z łatwością porównać ofertę dowolnego kanału sprzedaży i wybrać to, co jej odpowiada.

- Dzięki dobrze skrojonej ofercie sklepów offline wciąż utrzymujemy wysokie – ponad 20-procentowe – wzrosty. Chcielibyśmy skonstruować taki model sprzedaży online, który zagwarantowałby nam podobny sukces w sieci. Dlatego na razie czekamy i analizujemy wszystkie pomysły i przygotowujemy własny projekt – podsumowuje Marian Słomiak.

Sieć handlowa Grupy Muszkieterów liczy obecnie 374 supermarkety Intermarché i Bricomarché. W Centrali Grupy w podpoznańskim Swadzimiu, w dwóch magazynach logistycznych oraz supermarketach zatrudnionych jest aktualnie 15 800 osób. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii oraz Portugalii.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.