29.08.2017/15:23

Burger King emituje własną kryptowalutę o nazwie Whoppercoin

Rosyjski oddział giganta fast-food Burger King ogłosił, że uruchamia nowy program lojalnościowy, w ramach którego emitować będzie własną kryptowalutę Whoppercoin. Jej nazwa nawiązuje do słynnego hamburgera Whopper Sandwich. Whoppercoin wykorzystywany będzie do premiowania zakupów dokonywanych w sieci – poinformowała rosyjska platforma Waves Platform, emitent m.in. kryptowaluty Waves Community Token.

Hostingiem programu zajmować się będzie platforma Waves Platform, która z inicjatywy sieci Burger King będzie emitować kryptowalutę i zarządzać transakcjami, z wykorzystaniem technologii blockchain, czyli rozproszonego rejestru transakcji. Whoppercoin został już wyemitowany w liczbie miliarda sztuk. W razie potrzeby mogą zostać wyemitowane dodatkowe „monety”.

Zgodnie z informacjami Waves Community, klienci sieci Burger King będą otrzymywać jedną monetę Whoppercoin za każdego wydanego rubla. Z kolei aby kupić Whoppera, należy wyasygnować 1700 monet Whoppercoin. Oznacza to, że aby dostać gratisowego burgera, należy wydać w sieci równowartość ok. 102 zł.

Ponieważ whoppercoin jest kryptowalutą opartą na technologii blockchain, monety można bez ograniczeń przekazywać znajomym lub sprzedawać i kupować online. Już we wrześniu Burger King Russia udostępni użytkownikom stosowne aplikacje na Androida oraz iOS.

Iwan Szestow, szef komunikacji zewnętrznej w Burger King Russia powiedział portalowi Waves, że obecnie Whopper jest nie tylko burgerem uwielbianym przez klientów w 90 krajach świata, ale staje się także narzędziem inwestycyjnym. Zgodnie z prognozami, wartość kryptowalut będzie rosła wykładniczo, zatem zjadanie Whopperów może być strategią zmierzającą do przyszłego dobrobytu.

Maks Pertsowski, jeden z szefów Waves Platform, wyraził zadowolenie, że Burger King Russia wybrał właśnie Waves jako platformę dla swojego programu lojalnościowego, co z pewnością przyczyni się do promocji technologii blockchain w Rosji, a to z kolei zapewni programowi lojalnościowemu dużą popularność.

Źródło: wavecommunity.com

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.