12.09.2018/12:00

Carlsberg wprowadza ekologicznę innowację. Wielopaki bez plastikowej folii

Carlsberg zaprezentowało projekt, który pozwoli firmie na ograniczenie zużycia plastiku o 1,2 tys. ton rocznie. To Snap Pack, czyli innowacyjny sposób sprzedaży sześciopaków piwa.

Prace nad stworzeniem technologii trwały aż trzy lata. Ich efektem jest powstanie specjalnego kleju, który utrzymuje sześciopak puszek z piwem w jednej całości. Wdrożenie takiego rozwiązania do sprzedaży pozwoli na ograniczenie plastiku zużywanego do produkcji wielopaku aż o 76 proc.

Specjalny klej wyróżnia się jedną cechą - nie sprawia większych problemów przy próbie odklejenia jednej z puszek. Carlsberg nie zdradza szczegółów technicznych.

W tym momencie trwają testy kleju na rynku belgijskim.

To nie jedyna ekologiczna zmiana w produktach Carlsberga. Firma wdrożyła m.in. technologię Cradle-to-Cradle Certified, która zwiększy możliwości recyklingu puszek, nowe etykiety szklanych butelek oraz nowe kapsle, które usuwają powietrze dostające się do butelki.

- To ważny dzień dla Carlsberga. Pracujemy ciężko, by dostarczyć naszym klientom ambitny plan zwiększający znaczenie ekologii w naszej firmie, a także by walczyć ze zmianami klimatycznymi - powiedział Cees ’t Hart, CEO w Carlsberg Group.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.