25.10.2016/16:35

Carrefour, Biedronka, Eurocash - kto najwięcej mógłby zyskać na przejęciu Żabki?

- Gdyby Eurocash przejął Żabkę, w małych formatach miałby zapewnioną pozycję lidera na długie lata. To dałoby panowanie firmie w segmencie sklepów convenience przynajmniej na dekadę - mówi w wywiadzie dla portalu wiadomoscihandlowe.pl Grzegorz Łaptaś, dyrektor PwC Polska.

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit 8 bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów.
Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo.
Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

W ramach subskrybcji otrzymasz:
  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich
W ramach Prenumeraty WH Plus także:
  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
Dodaj komentarz

3 komentarze

  • Profi z branży 28.10.2016

    E-commerce w spożywce to inna bajka niż w fashion. W sporej mierze jest to impuls (widzę ładne owoce lub świeże, dobrej jakości mięso to decyduję się na zakup). W fashion w zasadzie nie kupuje się tego samego artykułu dwa razy, a w spożywce wręcz przeciwnie. W elektronice lub w fashion bardzo łatwo porównać ceny, a w artykułach ultrafresh (warzywa/owoce, mięso, śweże ryby) zawsze dominuje jakość nad ceną. E-commerce w spożywce to sprawa bardzo, bardzo dużego zaufania do sprzedawcy, a w fashion nie ma znaczenia, czy skarpety Hilfiger'a kupuję od tego czy tamtego sprzedawcy (chyba, że są podrobione, ale to już inna historia)....

  • Grzyb 26.10.2016

    Nikt z tej trójki wymienionej w tytule nie przejmie Żabki i FreshMarketu bo UOKIK się na to nie zgodzi, chyba że na zasadzie warunkowej decyzji, zobowiązującej do odsprzedaży wielu sklepów, a to z kolei sprawia że transakcja traci na atrakcyjności

  • Karol 26.10.2016

    Gdzie miejsce na e-commerce w strategiach rozwoju branży FMCG (detal i hurt)? czy jakikolwiek scenariusz ekspercki przewiduje zmianę sposobu zakupów przez klientów hurtowych i detalicznych co spowoduje zmiany jaki obserwujemy w fashion - odejście od tradycyjnych sklepów na rzecz shom room'ów nastawionych na omnichannel.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.