30.01.2019/10:05

Carrefour i Danone wspierają crowdfunding na rzecz rolnictwa organicznego

Francuski detalista przyłącza się do grona firm spożywczych, wśród których jest też Danone, do projektu crowdfundingowego "MiiMOSA Transition", którego celem jest wspieranie rolników chcących przestawić się na produkcję organiczną. To reakcja biznesu na rosnące oczekiwania konsumentów, by przedsiębiorcy działali w sposób społecznie odpowiedzialny – informuje za Reutersem serwis Euronews.

W projekcie biorą już udział grupa spożywcza Herta oraz francuskie kooperatywy d'Aucy i Les Paysans de Rougeline. Francuska branża spożywcza coraz aktywniej wspiera projekt "MiiMOSA Transition", dzięki któremu rolnicy mogą modyfikować metody upraw i hodowli. Nie są jednak znane żadnego konkretne dane finansowe – podkreśla Euronews.

Carrefour coraz bardziej koncentruje się na żywności organicznej, realizując założenia pięcioletniego planu transformacji Carrefour 2022. Jednym z konkretnych działań jest wdrażanie technologii blockchain do śledzenia łańcucha dostaw płodów rolnych i żywności z pola do sklepu. Wdrożony już został taki monitoring kurczaków, jaj i pomidorów. Największy detalista spożywczy w Europie chce do 2022 r. zwiększyć wartość sprzedaży żywności organicznej do 5 mld euro rocznie. W 2017 r. było to 1,2 mld, a w 2018 r. 1,8 mld euro

Także Danone – największy producent jogurtów na świecie – chce odgrywać kluczową rolę w rozwoju nowych trendów w przemyśle spożywczym. Potwierdza to szef firmy CEO Emmanuel Faber, który jest także członkiem komitetu doradzającemu sieci Carrefour w sprawach żywności.

Źródło: euronews.com

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.