18.01.2018/05:55

Carrefour mocno zwiększył w Polsce sprzedaż w 2017 r.

Cała Grupa Carrefour zanotowała w IV kw. 2017 r. wzrost przychodów o 2,3 proc. (przy stałym kursie walut), przy jednoczesnym wzroście sprzedaży Like-for-Like na poziomie 1,9 proc. Francuski operator poinformował, że w Polsce sprzedaż LfL w ostatnim kwartale ub. roku wzrosła o niemal 2 proc., a ogólna sprzedaż sieci w naszym kraju urosła w ostatnich trzech miesiącach ub. roku do 612 mln euro, czyli do ponad 2,5 mld zł.

W IV kw. sprzedaż Carrefoura wyniosła ponad 23,32 mld euro.

W ostatnim kw. 2017 r. działając w bardzo konkurencyjnym otoczeniu Carrefour we Francji odnotował wzrost w wysokości 1,5 proc. wobec ujemnego wyniku (-0,9 proc.) w III kw. Sprzedaż we francuskich hipermarketach wzrosła o ponad 0,7 proc.

W Europie firma osiągnęła wzrost 0,4 proc. LfL, zaś cała sprzedaż wzrosła o 3,4 proc. (po stałym kursie walut).

W Hiszpanii sprzedaż LfL spadła o 0,6 proc. Zmiana ta odzwierciedla wysoką porównywalną bazę i ciągłą presję konkurencyjną na tym rynku. Całkowity wzrost sprzedaży wyniósł 6 proc.

We Włoszech sprzedaż LfL zmniejszyła się o 1,1 proc. Był to efekt m.in. nasilającej się konkurencji rynkowej, ale także potężnego planu modernizacji sieci sklepów  i rozwoju wdrażania projektu sieci klastrów wiążących sklepy na rynku.

W Belgii sprzedaż LfL w wzrosła o 0,8 proc.

Sprzedaż w Polsce wzrosła o 1,9 proc. w ujęciu porównywalnym, pomimo wysokiej bazy porównywalnej z IV kw. 2016 roku. Silny wzrost utrzymał się w Rumunii, a sprzedaż wzrosła o 7,8 proc.

Ogólna sprzedaż sieci Carrefour w Polsce wzrosła w ciągu ostatnich III miesięcy ub. roku do 612 mln euro (o 7,3 proc.), czyli do ponad 2,5 mld zł. W Rumunii sprzedaż w IV kw. wzrosła do 570 mln euro (o 6,6 proc.), a w Belgii do ponad 1,18 mld euro (o 0,3 proc.).

Przypomnijmy, że Guillaume de Colonges, dyrektor wykonawczy na Europę Północną i Wschodnią Grupy Carrefour, prezes zarządu Carrefour Polska, zapytany pod koniec ubiegłego roku, czy Carrefour w Polsce zakończy ten rok na plusie odpowiedział:

- Wszystko wskazuje na to, że tak. Z kwartału na kwartał notujemy stabilne wzrosty. Nadchodzą święta, a to oznacza, że nasze działy sezonowe w hipermarketach będą generować naprawdę wysoką sprzedaż, to nasza przewaga nad konkurencją. Nasz dział sezonowy oferuje potężny wybór, niskie ceny, atrakcyjne promocje, żaden format oprócz hipermarketów nie jest w stanie zaoferować klientom takiej propozycji przed świętami. W tym obszarze hipermarkety wygrywają - mówił Guillaume de Colonges.

I dodał: Warto dodać, że w tym roku zyskujemy kolejne udziały w polskim rynku detalicznym, odbierając rynek naszej konkurencji, a nadchodzące święta przyczynią się do kolejnych wzrostów.

Jednocześnie podkreślił, że „wszystkie formaty od hiper- i supermarketów, po minimarkety i sklepy convenience będą (w 2017 r.) na plusie.

W Ameryce Łacińskiej sprzedaż LfL wzrosła o 5,9 proc.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • UNIFROG 17.01.2018

    A KIEDY BĘDĄ JAKIEŚ PODWYŻKI ??? BO BIEDA STRASZNA W TYM CARREFOURZE...

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.