29.05.2019 / 11:38
StoryEditor

Carrefour na KRFMCG: Program Act for Food pokazał, że Polacy są gotowi na bio-rewolucję

Marek Lipka, członek zarządu, dyrektor handlowy, Carrefour Polska (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
- Transformacja żywieniowa nabiera prędkości. Po akcji Act for Food widzimy, że Polska jest na nią gotowa - mówił podczas debaty "Green Retailing. Green Consumer. Green Revolution" Marek Lipka, członek zarządu, dyrektor handlowy, Carrefour Polska.

Marek Lipka tłumaczył, że polscy klienci, jeśli tylko mają w sklepie odpowiednio dopasowane do ich potrzeb produkty bio, to je kupują. - Mamy już kilka tysięcy produktów bio a i...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14.10.2025 / 13:39
StoryEditor
Dyskonty niespożywcze dały oddech galeriom handlowym. Czy teraz czeka je definitywny koniec?
Na zdj. centrum handlowe Blue City w Warszawie (fot. mat. prasowe)

W ostatnich latach polski rynek nieruchomości handlowych został zdominowany przez parki handlowe – w latach 2019-24 powstało ich aż 339 o łącznej powierzchni ponad 1,6 mln m kw. Czy to oznacza koniec klasycznych galerii?

W Polsce działa nieco ponad 400 centrów handlowych, czyli obiektów handlowych zaprojektowanych i zarządzanych jako jeden podmiot, w którym funkcjonuje minimum 10 sklepów o sumar...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.10.2025 / 13:56
StoryEditor
Te auta firmowe kochają polscy przedsiębiorcy. Czy elektryki wyprzedzą diesla?
Te auta firmowe kochają polscy przedsiębiorcy. Czy elektryki wyprzedzą diesla? (fot. Canva)

Polscy przedsiębiorcy napędzają rynek motoryzacyjny w naszym kraju. Tak przynajmniej wynika z najnowszego raportu „Jakie auta kochają polscy przedsiębiorcy” opracowanego przez Europejski Fundusz Leasingowy (EFL). I jest w tym dużo prawdy, gdyż w 2024 r. spośród wszystkich nowo zarejestrowanych samochodów osobowych w Polsce ponad 2/3 nabyli klienci instytucjonalni. A co wpływa na wybór konkretnego samochodu do firmy?

W artykule przeczytasz:

  • Czym się kierują przedsiębiorcy kupując samochód firmowy?
  • Skąd przedsiębiorcy pozyskują finansowanie na zakup samochodów firmowych?
  • SUV-y to już ponad połowa nowo rejestrowanych samochodów
  • Samochody premium coraz popularniejsze w firmach
  • Hybrydy i auta elektryczne wyprzedzają diesla?
  • Czy chińskie auta podbiją rynek samochodów firmowych?
  • Jakie marki najchętniej kupują przedsiębiorcy?
  • Jak będzie zmieniał się rynek?

Czym się kierują przedsiębiorcy kupując samochód firmowy?

Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar prognozuje, że w 2025 roku liczba rejestracji nowych aut osobowych wzrośnie do 585 tysięcy. To stanowi wzrost o niemal 5,5 proc. rok do roku. Wyniki te są realizowane w dużej mierze dzięki aktywnym planom zakupowym firm z sektora MŚP.

Co ciekawe, praktycznie wszyscy uczestnicy najnowszego badania EFL zadeklarowali zamiar nabycia auta firmowego w ciągu najbliższych 24 miesięcy. Dokładniej ujmując, 48 proc. ankietowanych ma taki plan jeszcze w bieżącym roku, a pozostałe 52 proc. planuje zakup samochodu do firmy w przyszłym roku. Około 30 proc. przedsiębiorców zamierza nabyć jedno auto, a 39 proc. planuje zakup od dwóch do pięciu pojazdów.

Przedsiębiorcy przy podejmowaniu decyzji o zakupie auta do firmy kierują się rozsądkiem. Oto najważniejsze kryteria wyboru:

  • cena – 70 proc. wskazań,
  • marka – 45 proc. wskazań,
  • wyposażenie – 41 proc. wskazań,
  • rodzaj napędu – 40 proc. wskazań,
  • całkowity przebieg – 38 proc. wskazań.

Skąd przedsiębiorcy pozyskują finansowanie na zakup samochodów firmowych?

Wśród przedsiębiorców najbardziej preferowanym sposobem finansowania zakupu samochodów pozostaje leasing. Tę formę wskazało 62 proc. badanych. Na drugim miejscu plasuje się kredyt, który planuje wykorzystać 32 proc. firm. Na dalszych pozycjach jest także zakup za gotówkę (16 proc.) oraz wynajem długoterminowy (11 proc.). Warto jednak dodać, że część przedsiębiorców korzysta z kilku rozwiązań jednocześnie.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 76% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17. październik 2025 00:16